خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با فابیوس مطرح کرد؛

تاکید ایران برضرورت خودداری از سوءاستفاده از اصل آزادی بیان

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۳۱

اصل آزادی بیان باید در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

وزیران خارجه ایران و فرانسه در دیداری که عصر روز جمعه در پاریس انجام شد نسبت به رعایت اصل آزادی بیان در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار علاوه بر موضوع هسته‌ای روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای مورد بحثو گفت‌وگو قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت فرانسه وبازماندگان قربانیان حمله تروریستی اخیر در پاریس و محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی بر ضرورت خودداری از سوءاستفاده از اصل آزادی بیان و توهین به مقدسات مذهبی دیگران تاکید کرد.

وی گفت: اصل آزادی بیان باید در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

ظریف با ابراز خرسندی از روند بهبود روابط دوجانبه بر ضرورت تلاش برای تقویت مناسبات و رفع برخی از موانع موجود به ویژه در زمینه بانکی تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین با برشمردن زمینه بالقوه همکاری دو جانبه آمادگی ایران را برای تقویت مناسبات اعلام کرد که این امر مورد استقبال وزیر خارجه فرانسه نیز قرار گرفت.

موضوع هسته‌ای و ابعاد مختلف مذاکره با گروه ۱ + ۵ از مبحثی بود که قسمت عمده‌ای اززمان دیدار وزیر خارجه رابه خود اختصاص داد.

در این دیدار همچنین تحولات منطقه روسیه، لبنان وعراق و نقش ایران در برقراری ثبات آرامش منطقه مورد گفت و گو قرار گرفت.

بنابراین گزارش وزیر خارجه کشورمان علاوه بردیدار با همتای فرانسوی‌اش به مدت یک ساعت با جان کری همتای آمریکایی‌اش در پاریس و در ادامه گفت و گوهای دوجانبه در چهارچوب مذاکرات هسته‌ای دیدار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز