خبرگزاری کار ایران

نماینده حماس در لبنان:

ایران کشور عمده و تاثیر گذار در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۱۵۵

نماینده جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در لبنان گفت: آنچه مسلم است اینکه جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، مساله فلسطین را مساله ذاتی و مهم می دانسته است.

علی برکه در گفت وگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پاسخ به این پرسش که جایگاه مساله فلسطین در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟، افزود: در همین راستا حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا ٬این مقام حماس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل گیری اش تاکنون هیچ وقت از مساله فلسطین غافل نبوده و همواره از ملت و مقاومت فلسطین حمایت کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که ما در آن شرکت کرده ایم در راستای همین سیاست قابل ارزیابی است که جمهوری اسلامی ایران آن را در پیش گرفته و آن هم حمایت از آرمان های امت اسلامی است.

علی برکه گفت: بر این باوریم که روابط جنبش مقاومت اسلامی ' حماس ' و جمهوری اسلامی ایران راهبردی است، این روابط بر پایه حمایت از مقاومت فلسطین و مقابله با پروسه صهیونیستی استوار است.

وی افزود: ما بر این باوریم که جمهوری اسلامی ایران یک کشور عمده و تاثیر گذار در منطقه است و همواره از آرمان فلسطین حمایت می کند و طی سال های گذشته همواره این حمایت ها را به عینه دیده ایم و از نزدیک آن را تجربه کرده ایم و با تمام وجود لمس کرده ایم.

نماینده حماس اضافه کرد: ما حمایت های بی وقفه جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت سلحشورانه فلسطین را ارج می نهیم، سفرهای هیات های حماس به ایران در راستای تقویت مناسبات دو جانبه و همچنین بسیج ظرفیت ها و پتانسیل های امت اسلامی در راستای حمایت از مساله فلسطین صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: ایران نقش محوری و عمده ای در زمینه حمایت از آرمان فلسطین دارد، با عنایت به این مساله باید مناسبات میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و جمهوری اسلامی ایران قوی و مستحکم باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز