خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دومین دور مذاکرات با مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان:

تاخیر در اتخاذ راهکارهای مقابله با تروریسم، تهدیدات غیرقابل پیش‌بینی ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۴۵

عدم توجه کافی و تاخیر در اتخاذ راهکارهای مقابله جدی با روند فزاینده تروریسم، منجر به ظهور نسل جدیدی از تهدیدات غیر قابل پیش‌بینی خواهد شد.

در دومین دور مذاکرات رسمی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان، طرفین ضمن تاکید بر اتخاذ راهکارهای امنیتی بومی، خواستار توسعه ظرفیت‌های دوجانبه و منطقه‌ای برای مقابله مشترک با پدیده‌های تهدید آمیز جدید شدند.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی دراین دیدار خروج نیروهای نظامی ناتو از افغانستان را زمینه‌ساز شکل‌گیری فرصت‌های جدید همکاری دو جانبه عنوان کرد و با اشاره به ضرورت فعال سازی کمیته‌های تخصصی به منظور اجرایی نمودن سند همکاری مشترک میان نهادهای عالی امنیتی ایران و افغانستان اظهار داشت: تغییر ماهیت تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی، ضرورت اتفاق نظر کشورهای منطقه به منظور اتخاذ راهبردهای جدید و متناسب را اجتناب ناپذیر نموه است.

وی افزود: ‌ امروز تولید و قاچاق مواد مخدر به محل اصلی تامین مالی گروه‌های تروریستی تبدیل شده است و این موضوع متاسفانه با هدایت برخی کشورهای فرامنطقه‌ای در طول دوران حضور نظامی خود در افغانستان گسترش یافت.

دبیر شورای عالی امنیت افزود: عدم توجه کافی و تاخیر در اتخاذ راهکارهای مقابله جدی با روند فزاینده تروریسم، منجر به ظهور نسل جدیدی از تهدیدات غیر قابل پیش‌بینی خواهد شد.

حنیف اتمر نیز ضمن تشکر از میزبانی شایسته دولت و مردم ایران از میلیون‌ها مهمان افغانی در کشورشان، خواستار تداوم همکاری مشترک برای ایجاد امنیت پایدار در مرزها و کمک به مبارزه با تروریسم و ترانزیت مواد مخدر شد.

اتمر تاکید کرد: فضا و خاک افغانستان تحت هیچ شرایطی علیه کشورهای همسایه از جمله ایران بزرگ مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و اگر بدون اطلاع کابل چنین رخداد ناخوشایندی صورت گیرد به طور قطع بر تداوم همکاری افغانستان با کشور متخلف تاثیر منفی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز