خبرگزاری کار ایران

از سوی سخنگوی وزارت خارجه صورت گرفت؛

واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در مجمع عمومی ملل متحد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۸۸

جمهوری اسلامی ایران شکل‌گیری، تصویب و محتوای چنین قطعنامه‌هایی را از اساس مردود می‌داند و مایه تاسف است که مکانیزم‌ها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل از سوی برخی کشورهای غربی که بعضا خود آشکارا از ناقضین حقوق بشر در داخل و خارج مرزهای خود بحساب می‌آیند، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست مجمع عمومی ملل متحد واکنش شدید نشان داد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم ضمن محکوم کردن هر گونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل گفت: جمهوری اسلامی ایران شکل‌گیری، تصویب و محتوای چنین قطعنامه‌هایی را از اساس مردود می‌داند و مایه تاسف است که مکانیزم‌ها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل از سوی برخی کشورهای غربی که بعضا خود آشکارا از ناقضین حقوق بشر در داخل و خارج مرزهای خود بحساب می‌آیند، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این قطعنامه با استفاده از منابع مغرض و غیرموثق و به طور جانبدارانه تهیه شده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به صورت مستدل و مستند به ادعاهای مندرج در این قطعنامه پاسخ داده است و اگر بی‌طرفی و دوری از معیار دو گانه مبنای تصمیم بانیان قطعنامه می‌بود، بدون تردید نسبت به عدم ضرورت آن وقوف می‌یافتند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در شرایطی که بحران اصلی منطقه جنایات رژیم صهیونیستی و تروریسم و افراط‌ گرایی سازمان‌یافته است، تصویب این قطعنامه، اصرار بر یک سیاست نادرست و از کارافتاده است.

افخم سازوکار یو. پی. آر را محل مناسب و جهانشمول برای ارزیابی حقوق بشر دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازنده و فعال خود در نشست اخیر یو. پی. آر شورای حقوق بشر سازمان ملل به ارائه دومین گزارش خود پرداخت که طی آن طیف وسیعی از کشورها با شرکت فعالانه در گفت‌وگوها، توصیه‌های خود را نیز مطرح کردند و لازم است این توصیه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است که در کنار تعهدات مذهبی و پایبندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین‌المللی، توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد اهتمام جدی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز