خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه عراق:

ایران آماده گفت‌وگوی راهبردی سازنده با همه کشورهای منطقه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۰۹

دنیا دریافته است که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بوده که در مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی داعش به کمک ملت و دولت عراق شتافت و ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که در این مسیر در کنار ملت و دولت عراق استوار خواهیم ایستاد.

وزیر امور خارجه عراق بعداز ظهر روز یکشنبه با همتای ایرانی خود در تهران دیدار کرد و مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را با وی مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به عزم و اراده جدی ایران و عراق نسبت به توسعه بدون سقف و نامحدود روابط دو کشور، تأکید کرد: جمهوری اسلامی همواره آماده گفت‌وگوی راهبردی سازنده با همه کشورهای منطقه است و هیچ محدودیتی برای همکاری با همسایگان و دیگر کشورهای منطقه ندارد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال کاهش نگرانی‌ها در منطقه است و اعتقاد راسخ دارد که صلاح ملت‌ها در برخورداری از منطقه‌ای با ثبات و به دور از تشنج و بحران است.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اشتباهات برخی کشورها در نحوه تعامل با تروریسم، اظهار داشت: خوشبختانه امروز نوعی اجماع و درک جمعی نسبت به خطر واقعی تروریسم و افراط‌گرایی و نتایج حاصله از آن بوجود آمده است.

ظریف ضمن تقدیر از ملت و دولتمردان عراق برای موفقیت در برداشتن گام‌های موثر در مسیر وحدت ملی و انسجام داخلی کشورشان، خاطرنشان ساخت: دنیا دریافته است که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بوده که در مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی داعش به کمک ملت و دولت عراق شتافت و ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که در این مسیر در کنار ملت و دولت عراق استوار خواهیم ایستاد.

ظریف همچنین ضمن قدردانی از پذیرایی و ارائه تسهیلات ازسوی دولت، مردم، استانداری‌ها، دستگاه‌های ذیربط و نهادهای مسئول عراق به زائرین سالار شهیدان در اربعین حسینی، ابراز امیدواری کرد: اربعین امسال به نمادی باشکوه از وحدت و همبستگی تبدیل گردد.

وزیر خارجه عراق نیز با تمجید از ایفای نقش سازنده و موثر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر اساسی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، تأکید کرد: منافع مشترک دو ملت دوست و برادر ایران و عراق در توسعه حداکثری همکاری‌ها و مناسبات فیمابین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز