خبرگزاری کار ایران

موگرینی در مذاکرات هسته‌ای با ایران جانشین اشتون می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۴۵

با تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران تا پایان ماه ژوئن آینده، مسئولان اتحادیه اروپا زمان را برای جایگزینی اشتون مناسب تشخیص داده‌اند و گفته می‌شود که مسئولان ارشد این اتحادیه در حال رایزنی برای تفویض ماموریت ادامه مذاکره‌ها از اشتون به موگرینی هستند.

برخی منابع خبری اعلام کردند که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست‌خارجه اتحادیه اروپا در دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران به جای «کاترین اشتون»، نماینده اتحادیه اروپا در گروه ۱ + ۵ خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از یوروپین گزته، دوره ماموریت اشتون پیش از ضرب‌الاجل ماه نوامبر به پایان رسیده بود، اما برخی از مقام‌های رسمی آمریکا و دیگر کشورها بر این باور بودند که نباید پیش از ماه نوامبر شخص دیگری را در مذاکره‌ها معرفی کنند، و به‌ این ترتیب ماموریت اشتون ادامه یافت.

در همین راستا، با تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران تا پایان ماه ژوئن آینده، مسئولان اتحادیه اروپا زمان را برای جایگزینی اشتون مناسب تشخیص داده‌اند و گفته می‌شود که مسئولان ارشد این اتحادیه در حال رایزنی برای تفویض ماموریت ادامه مذاکره‌ها از اشتون به موگرینی هستند.

موگرینی ۴۱ ساله که فعالیت به عنوان وزیر خارجه ایتالیا را در دستور کار دارد، در حال حاضر به‌عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز