خبرگزاری کار ایران

هانی زاده در گفتگو با ایلنا:

عربستان می‌خواهد مانع امضاء توافق‌نامه میان ایران و گروه ۱ + ۵ شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۴۷

ز آنجایی که در طول یک سال گذشته تیم مذاکره کننده ایرانی با هوشمندی توانست مذاکرات را پیش ببرد و شرایط را در جهان برای ایران مناسب سازد؛ یک لابی عربی – صهیونیستی برای جریان سازی علیه ایران تشکیل شد که عربستان رهبری آنرا به عهده گرفت.

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل تاکید کرد: سفر سعود الفیصل به روسیه، فرانسه و وین به نوعی طرح درخواست هم‌سویی اعضاء ۱ + ۵ با عربستان را به نمایش می‌گذارد تا مانع از امضاء توافق‌نامه میان ایران و گروه ۱ + ۵ شود.

حسن هانی‌زاده با اشاره به حضور سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در حاشیه‌های مذاکرات هسته‌ای در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: از آنجایی که در طول یک سال گذشته تیم مذاکره‌کننده ایرانی با هوشمندی توانست مذاکرات را پیش ببرد و شرایط را در جهان برای ایران مناسب سازد؛ یک لابی عربی – صهیونیستی برای جریان‌سازی علیه ایران تشکیل شد که عربستان رهبری آن‌را به عهده گرفت.

وی ادامه داد: همزمان با مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان یکسری تحرکات را برای جلوگیری از امضاء توافقنامه ایران و ۱ + ۵ به راه انداخت تا جایی که فیصل به مسکو، وین و پاریس سفر کرد و پیشنهاد کمک‌های مالی چند صد میلیون دلاری به آنها کرد که تمامی این جریان‌سازی‌ها برای هم‌سویی با رژیم صهیونیستی در منطقه به راه افتاد.

این کارشناس مسائل دنیای عرب افزود: تحرکات عربستان به موازات فشار اسرائیل صورت گرفته و به نوعی این هم‌گرایی برای جلوگیری از امضاء توافق مابین ایران و گروه ۱ + ۵ صورت گرفته است لذا با توجه به اینکه عربستان یک نگاهی طایفه‌ای به منطقه و به خصوص ایران دارد حاضر است مدیریت خاورمیانه به دست اسرائیل بیافتد تا از رشد کشورهای اسلامی جلوگیری کند.

هانی‌زاده در پایان با اشاره به تلاش عربستان در جهت سنگ‌اندازی در پرونده هسته‌ای ایران اظهار داشت: عربستان از پیشرفت کشورهای اسلامی خصوصاً ایران هراس دارد و نمی‌خواهد ایران به یک توافق جامع با گروه ۱ + ۵ برسد و از این رو از هیچگونه تلاش و اقدامی در جهت ضربه زدن به کلیات و جزئیات پرونده دریغ نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز