خبرگزاری کار ایران

/ تکرار /

نخستین معامله بوئینگ با ایران بعد از ۳۵ سال

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۶۷

شرکت بوئینگ اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی محصولات مرتبط با هواپیما را به ایران فروخته است که البته این محصولات شامل قطعات هواپیمایی نبوده است.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اعلام کرد که برای نخستین بار پس از تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۹۷۹ میلادی، محصولات مرتبط با هواپیماهای ساخت این شرکت را به شرکت ایران ایر فروخته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی محصولات مرتبط با هواپیما را به ایران فروخته است که البته این محصولات شامل قطعات هواپیمایی نبوده است.

بوئینگ اعلام کرد که دستور عملکرد، نقشه‌ها، نمودارهای ناوبری و داده‌هایی را به شرکت هواپیمایی ایران فروخته است.
بوئینگ هدف از این اقدام را کمک به بهبود ایمنی صنعت هوانوردی غیرنظامی ایران اعلام کرده است.

بوئینگ و همچنین شرکت جنرال الکتریک آمریکا ماه آوریل گذشته اعلام کرده بودند که موفق به کسب مجوز صدور قطعات یدکی هواپیما به ایران از وزارت دارایی آمریکا شده‌اند.

سخنگوی بوئینگ در آن زمان تاکید کرده بود که این مجوز تنها اجازه فروش قطعات هواپیماهای مسافربری را می‌دهد که پیش از سال ۱۹۷۹ به ایران فروخته شده و بوئینگ اجازه نخواهد داشت در ارتباط با هواپیماهایی که پس از این تاریخ به ایران فروخته شده، معامله‌ای با ایران انجام دهد.

وی همچنین گفته بود که قطعاتی که این مجوز اجازه فروش آن‌ها را صادر کرده به آن دسته از قطعات محدود می‌شوند که برای ایمنی پرواز‌ها ضروری‌ هستند.

شرکت جنرال الکتریک هم که بزرگ‌ترین قطعه‌ساز هواپیما در جهان است، آن زمان اعلام کرده بود که اجازه یافته است تعدادی از موتورهای هواپیماهای فروخته شده به ایران را بازرسی و تعمیر کند.

این مجوز به واسطه تخفیف موقتی تحریم‌ها براساس توافق مقدماتی ژنو میان ایران و گروه ۱ + ۵ برای حل اختلافات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران ممکن شد.

شرکت بوئینگ اعلام کرد که امکان دارد در آینده قطعات را به ایران بفروشد اما جزییات بیشتری ارائه نکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز