خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

تسلیم استوارنامه سفیر جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور چین

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۶۶

وی با اشاره به توافقات دو طرف جهت انجام سفر رئیس جمهور چین به کشورمان، تأکید کرد این سفر می‌تواند نقطه عطفی در روابط تاریخی دو کشور باشد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین عصر امروز در تالار بزرگ خلق چین طی ملاقات و در یک مراسم رسمی، استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور چین کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار آخرین تحولات روابط دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر لزوم گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها در ابعاد مختلف تأکید کردند.

رئیس جمهور چین در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از گفتگوهای سازنده خود که طی دو دیدار سال جاری با رئیس جمهور کشورمان داشته است، تصریح کرد: چین و ایران دارای روابط استراتژیک بوده و وی بر این باور است که روابط دو کشور از روند روبه گسترش برخوردار بوده و چین برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت بالایی قائل است.

در این ملاقات علی اصغر خاجی سفیر کشورمان ضمن ابلاغ سلام‌های حجت‌الاسلام روحانی، روابط دو کشور را تاریخی و راهبردی خوانده و بر اراده مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش و توسعه مناسبات فی مابین در عرصه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به توافقات دو طرف جهت انجام سفر رئیس جمهور چین به کشورمان، تأکید کرد این سفر می‌تواند نقطه عطفی در روابط تاریخی دو کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز