خبرگزاری کار ایران

امیر عبدالهیان در جمع خبرنگاران: / تکرار /

ایران هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به اکراد کوبانی انجام خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۲۴

مخالف تجزیه عراق هستیم و سیاست عراق یکپارچه را دنبال می‌کنیم. / به دولت ترکیه بابت هر گونه حضور نظامی در خاک سوریه هشدار داده‌ایم.

معاون خاورمیانه و امور عربی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب کمک‌هایی که به دولت سوریه برای مبارزه با تروریست‌ها ارائه می‌کند هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به اکراد کوبانی انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبدالهیان در حاشیه نشست «عراق و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش» که عصر امروز در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره اینکه آیا احتمال کمک تسلیحاتی ایران به کوبانی وجود دارد؟ گفت: ایران در چهارچوب کمک‌هایی که به دولت سوریه برای مبارزه با تروریست‌ها ارائه می‌کند، هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به اکراد کوبانی انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا این کمک‌ها از جنس کمک‌های ایران برای آزادسازی آمرلی و اربیل خواهد بود؟ اظهار داشت: گفتگوهایی با دوستان‌مان در ترکیه داشته‌ایم و فکر می‌کنیم ترکیه می‌تواند بیشترین کمک را برای بازگشت آوراگان به سوریه انجام دهد.

معاون خاورمیانه و امور عربی وزارت امور خارجه در خصوص حضور نظامی ترکیه در سوریه تصریح کرد: به دولت ترکیه بابت هر گونه حضور نظامی در خاک سوریه هشدار داده‌ایم.

امیرعبدالهیان ادامه داد: در گفت‌وگوهای اولیه‌ای که با مسئولان ترک داشته‌ایم متوجه شدیم که آنها به دنبال تشدید بحران در منطقه نیستند و امیدوار به نقش‌آفرینی مثبت آنها هستیم.

وی در خصوص سیاست ایران در قبال راهبرد تجزیه عراق تاکید کرد: ما مخالف تجزیه عراق هستیم و سیاست عراق یکپارچه را دنبال می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز