خبرگزاری کار ایران

دهقانی به نمایندگی از غیرمتعهدها:

مبارزه مشروع ملت‌ها علیه اشغال و استعمار مساوی با تروریسم نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۸۵

جنبش غیرمتعهدها هر گونه تهدید و اقدام علیه اعضای جنبش را به بهانه مبارزه با تروریسم، از جمله متهم کردن آن‌ها به حمایت از تروریسم را رد می‌کند. این اقدام خلاف روح همکاری بین دولت‌ها برای مقابله تروریسم و هم‌چنین مغایر با مفاد حقوق بین‌الملل است.

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست کمیته ویژه مجمع عمومی سازمان ملل درباره تروریسم به نمایندگی از جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد: جنبش غیرمتعهدها هرگونه تهدید علیه اعضای آن را به بهانه مقابله با تروریسم رد کرده و تاکید دارد تروریسم نباید با حق مقابله مشروع با اشغالگری و استعمار یکسان شمرده شود.

به گزارش ایلنا، حسین دهقانی اظهار کرد: اعمال ضدانسانی اشغالگران باید به عنوان بدترین شکل تروریسم تلقی شده و کاربرد زور از سوی حکومت‌های اشغالگر علیه مبارزات آزادی‌خواهانه مردم علیه اشغال خارجی که در راستای احقاق حقوق غیرقابل انکارشان صورت می‌گیرد، باید محکوم شود.

او هم‌چنین افزود: تروریسم با هیچ ملیت، قومیت و مذهب یا منطقه خاصی مرتبط نیست و این چنین اتهاماتی نمی‌تواند بهانه‌ای برای توجیه تروریسم یا اعمال ضد تروریستی مانند تجاوز به حریم افراد باشد.

وی گفت: جنبش غیرمتعهدها هر گونه تهدید و اقدام علیه اعضای جنبش را به بهانه مبارزه با تروریسم، از جمله متهم کردن آن‌ها به حمایت از تروریسم را رد می‌کند. این اقدام خلاف روح همکاری بین دولت‌ها برای مقابله تروریسم و هم‌چنین مغایر با مفاد حقوق بین‌الملل است.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل افزود: جنبش غیرمتعهدها همه اعمال تروریستی را نقض قوانین بین‌المللی و انسانی دانسته و همه اشکال آن را به‌شدت محکوم می‌کند چرا که اعمال تروریستی ثبات، پایه‌های اجتماعی و تمامیت ارضی کشورها را به خطر می‌اندازد.

دهقانی هم‌چنین تصریح کرد: جنبش غیرمتعهدها از همه دولت‌ها می‌خواهد که از هرگونه اعمال تروریستی و هرگونه کمک سیاسی، مالی، معنوی به تروریسم خودداری کرده و از کشورها می‌خواهد بر اساس تعهدات بین‌المللی خود اجازه ندهند که مرتکبان اعمال تروریستی از وضعیت قانونی پناهندگی سوء استفاده کنند یا ادعای آن‌ها درباره انگیزه سیاسی اعمال‌شان، مانع از استرداد شان شود.

سرپرست نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل هم‌چنین برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل را خواستار شد تا واکنش مشترک بین‌المللی به تروریسم و همه اشکال آن و مقابله با ریشه‌های آن پایه‌گذاری شود.

دهقانی در پایان تاکید کرد: برای مبارزه موثر با تروریسم، همه دولت‌ها باید به وظایف قانونی و بین‌المللی خود برای مقابله با تروریسم عمل کرده و اقدامات لازم را از جمله تعقیب و استرداد عاملان تروریسم انجام داده و از هرگونه حمایت سیاسی و مالی از تروریست‌ها در داخل یا خارج و فعالیت آن‌ها در خاک دیگر کشورها یا کمک تسلیحاتی یا آموزشی به آن‌ها و فعالیت آن‌ها در خاک کشورهای دیگر خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز