خبرگزاری کار ایران

سفیر پاریس در تهران در دیدار با قشقاوی:

ایران امن‌ترین کشور منطقه برای گردشگران فرانسوی است

کد خبر : ۲۱۲۰۷۴

استقبال فراوان گردشگران غربی خصوصا فرانسوی برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران و آمار رو به رشد صدور روادید، بیانگر تلاش ارزشمند فعالان عرصه گردشگری در دو کشور است و درج نام ایران در لیست ۴۰ کشور با امنیت کم توسط سایت متعلق به وزارت خارجه این کشور با شگفتی همگانی روبرو شده است. این انتظار از سفارت فرانسه در تهران می‌رود که واقعیت امنیت، ثبات، توسعه و سلامت حضور گردشگران خارجی در ایران را به مراکز ذیربط فرانسوی منعکس نماید.

در پی درج نام جمهوری اسلامی ایران در لیست ۴۰ کشور با عنوان امنیت کمتر برای گردشگران فرانسوی در سایت متعلق به وزارت خارجه فرانسه که به علت ترور یکی از شهروندان فرانسوی در الجزایر صورت گرفته است، معاون وزیر خارجه در امور کنسولی و پارلمانی صبح امروز با سفیر فرانسه در تهران دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی با اشاره به آمار رشد ۸۵ درصدی ورود گردشگران فرانسوی در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: استقبال فراوان گردشگران غربی خصوصا فرانسوی برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران و آمار رو به رشد صدور روادید، بیانگر تلاش ارزشمند فعالان عرصه گردشگری در دو کشور است و درج نام ایران در لیست ۴۰ کشور با امنیت کم توسط سایت متعلق به وزارت خارجه این کشور با شگفتی همگانی روبرو شده است. این انتظار از سفارت فرانسه در تهران می‌رود که واقعیت امنیت، ثبات، توسعه و سلامت حضور گردشگران خارجی در ایران را به مراکز ذیربط فرانسوی منعکس نماید.

در این دیدار سفیر فرانسه اعلام نمود که نه تنها هیچ‌گونه گزارشی از ناامنی در ایران از سوی این سفارت به پاریس ارائه نکرده، بلکه برعکس قاطعانه معتقد است که ایران امن‌ترین و پرجاذبه‌ترین کشور در منطقه برای جذب گردشگران خارجی می‌باشد.

وی با تایید رشد روزافزون ورود گردشگران فرانسوی به ایران اعلام کرد که سفارت فرانسه آمادگی کامل دارد تا روند رو به رشد گردشگری به ایران توسعه بیشتر یافته و هرگونه مساعدت لازم را در این خصوص به سهم خود اعمال می‌نماید.

سفیر فرانسه وعده داد که در اولین فرصت از وزارت خارجه خود می‌خواهد نسبت به حذف نام ایران از لیست ۴۰ کشور موصوف اقدام نماید.

وی همچنین ارتباط هرچه بیشتر فرهنگی و گردشگری بین ایران و فرانسه را یکی از اهداف اصلی نمایندگی کشور خود در تهران اعلام نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز