خبرگزاری کار ایران

با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان؛

وزیر امور خارجه اسپانیا با ظریف ملاقات کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۰۴۵

در این دیدار طرفین در خصوص روند مذاکرات هسته ای، تحولات منطقه ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریزم و روابط دو جانبه تبادل نظر نمودند.

خوزه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر امور خارجه اسپانیا بعد ازظهر روز جمعه با حضور در محل اقامت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، ‌در این دیدار طرفین در خصوص روند مذاکرات هسته ای، تحولات منطقه ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریزم و روابط دو جانبه تبادل نظر نمودند.

در این ملاقات ظریف ضمن تبیین آخرین تحولات منطقه ای و با انتقاد ازسیاست دوگانه امریکا در برخورد با مقوله تروریزم و گروه‌هاى تروریستی فعال در سوریه و عراق اظهار داشت: امریکا و غرب با ادامه سیاست‌هاى گذشته خود قادر به حل مسئله تروریزم نخواهند بود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین افزود: نمى توان با تروریست‌ها درسوریه مبارزه کرد و بطور همزمان درجهت تضعیف دولت مرکزى آن کشور اقدام نمود.

وى اظهار داشت: امریکایی‌ها در طى چهار ماه فعالیت‌هاى وحشیانه داعش در عراق هیچ‌گونه اقدام موثرى درجهت مقابله مؤثر با آنان از جمله قطع کمک‌هاى مستقیم و غیر مستقیم به آنها، ننمودند.

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانی‌هاى مشترک منطقه اى اظهار داشت: مادرید نیز آمادگى دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنی‌هاى سیاسى با کشورهاى منطقه و ایران به یافتن راه حل مناسبى جهت حل و فصل مشکلات جارى بویژه در سوریه و عراق کمک نماید.

مارگالو با تاکید بر دعوت خود از وزیر خارجه کشورمان براى انجام سفر به اسپانیا، این سفر را گام مهمى در توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز