خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با العبادی:

نقش مرجعیت در انتخابات اخیر عراق تعیین کننده بود / حمایت‌ جمهوری اسلامی از نخست‌وزیر جدید عراق

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۰۳

نخست‌وزیر مکلف عراق نیز تاکید کرد که در زمینه تحکیم روابط دو جانبه آمادگی داریم تا همکاری‌های خود در حوزه انرژی و بخصوص گاز و سایر حوزه‌های اقتصادی را تقویت کنیم

وزیرامور خارجه کشورمان نقش مرجعیت در انتخابات اخیر عراق را تعیین کننده دانست و گفت: ‌ جمهوری اسلامی از نخست‌وزیر جدید عراق حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، محمد جواد ظریف در دیدار با حیدر العبادی، ‌انتخابات اخیر عراق را پراهمیت خواند و با بیان اینکه این انتخاب از مسیر دموکراتیک صورت گرفته است، ‌ گفت: ما با تمام توان از این روند حمایت می‌کنیم و به خاطر اینکه انتخاب جنابعالی زمینه همگرایی گروه‌های عراقی را فراهم کرد، خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: روابط با کشور دوست و برادر عراق، برای ما بسیار با اهمیت است. باید به این مهم اشاره کنم که نقش مرجعیت در این انتخابات تعیین کننده بود و این خود نشان دهنده پیمان شیعه وسنی بود و نقش ابراهیم جعفری نیز بسیار کارساز و موثر بود.

ظریف همچنین از اعلام آمادگی ایران برای همکاری بیشتر دو کشور خبر داد و افزود: ‌ طرح‌های مشترک دو کشور باید به سرانجام برسد. جمهوری اسلامی ایران این آمادگی دارد و از جنابعالی نیز حمایت می‌کند.

حیدر العبادی نخست وزیر مکلف عراق نیز ضمن تشکر و قدردانی از محمد جواد ظریف و دیگر مسئولان ایرانی، بر همکاری‌های استراتژیک و راهبردی تاکید کرد و گفت: تلاش‌های مشترکی باید علیه تروریست داشته باشیم.

وی ادامه داد: تا روزی که بر سر کار هستم بر توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارم. تروریست خطری است که همه کشورهای منطقه متوجه آن هستند و همه با همکاری باید با آن مقابله کنیم.
نخست‌وزیر مکلف عراق تاکید کرد: در زمینه تحکیم روابط دو جانبه آمادگی داریم تا همکاری‌های خود در حوزه انرژی و بخصوص گاز و سایر حوزه‌های اقتصادی را تقویت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز