خبرگزاری کار ایران

شمخانی در همایش سالانه سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی ایران:

از روند قانونی طی‌شده درباره انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۷۸

مسئولان نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نقش تعیین کننده‌ای در همسو سازی مجموعه توان و ظرفیت‌های داخلی وخارجی کشور در این خصوص دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبریک به حیدر العبادی گفت: چارچوب‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون اساسی عراق به عنوان میثاق ملی مبنای انتخاب نخست‌وزیر توسط فراکسیون اکثریت در پارلمان ملی عراق است.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش سالانه سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: هدف اصلی گروه‌های تروریستی خودسر و ضدثبات، مقابله با بیداری اسلامی و به انحراف کشاندن جریان اصیل اسلام خواهی و خارج کردن بازیگران غربی از انفعال راهبردی است.

شمخانی با تشریح تحولات سیاسی و امنیتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اثرات راهبردی اسلام سیاسی در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را در قالب سه دوره مشخص دسته بندی کرد و بحران جاری ناشی از شکل گیری و توسعه فعالیت گروه‌های تروریستی تکفیری را به عنوان موج چهارم رخدادهای امنیتی برشمرد.

وی کاهش ظرفیت‌های متعادل کننده از سوی بازیگران سنتی حوزه بین‌الملل را از ویژگی‌های موج چهارم تحولات امنیتی عنوان کرد و با اشاره به ماهیت ضد ثبات تحولات موج چهارم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اشراف کامل نسبت به مولفه‌های اصلی تحولات جاری، تدابیر، اقدامات و ابتکارات متناسب را در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی مدنظر قرار داده است

شمخانی تاثیرپذیری محیط امنیتی جمهوری اسلامی از تحولات موج چهارم را محتمل عنوان کرد و با اشاره به ضرورت افزایش تحرکات سیاسی به منظور مدیریت مخاطرات امنیتی احتمالی گفت: مسئولان نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نقش تعیین کننده‌ای در همسو سازی مجموعه توان و ظرفیت‌های داخلی وخارجی کشور در این خصوص دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد جهش در حوزه دیپلماسی اقتصادی، مدیریت تهدیدات اقتصاد پایه را با بهره گیری از راهبرد اقتصاد مقاومتی اولویتی غیر قابل اجتناب برشمرد و افزود: فراگیر شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی در مجموعه ارکان و اجزاء مدیریتی کشور اولین گام در مسیر تحقق واقعی اولویت‌های تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص تحولات سیاسی اخیر عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران از روند قانونی طی شده در خصوص انتخاب نخست وزیر جدید عراق حمایت می‌کند.

علی شمخانی با تبریک انتخاب حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر به ایشان، مرجعیت، مردم و گروه‌های سیاسی عراق افزود: چارچوب‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون اساسی عراق به عنوان میثاق ملی مبنای انتخاب نخست وزیر توسط فراکسیون اکثریت در پارلمان ملی عراق است.

شمخانی با دعوت از همه گروه‌ها و ائتلاف‌های عراق به اتحاد و رعایت چارچوب‌های وحدت ملی به منظور حفظ منافع ملی و در نظر گرفتن حاکمیت قانون، توجه به شرایط حساس کشور عراق به منظور مقابله با تهدیدات خارجی را خواستار شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تقدیر از نقش مرجعیت دینی به عنوان رکن پایدار حفظ انسجام و اتحاد در عراق بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق یکپارچه و امن به منظور خدمت رسانی به مردم و ارتقاء جایگاه منطقه‌ایش تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز