خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری: / ۲ /

فعالیت‌های دولت فضای جدیدی در حوزه سیاست‌خارجی و اقتصاد ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۵۶

از همان روزهای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه ما در حوزه ارتباطات سیاسی از تمام ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای حساس کردن افکار عمومی جهان نسبت به جنایات صهیونیستی بهره گرفتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه معتقد است که طی یک سال گذشته در نتیجه فعالیت‌های دولت فضای جدیدی در حوزه سیاست‌خارجی و اقتصاد کشور ایجاد شده که در نتیجه آن ارتباط بیشتر با کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای همجوار بر اساس احترام متقابل و سازنده را هموار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اخبار منتشر شده در رابطه با اینکه سفارت ایران در ترکیه مورد شنود قرار گرفته است، توضیح داد: این موضوع شنود به طور کلی همواره در حوزه‌های این چنینی مطرح بوده و گزارشاتی نیز منتشر شده که یک نگرانی جدی را در کل مجامع بین‌المللی ایجاد کرده و حتی بحثشنود مکالمات مقامات عالی‌رتبه کشورها هم مطرح شده لذا ما این موضوع را با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار دادیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص سفر ظریف به عمان، با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران به منظور ترانزیت کالا و سفر مسافران از جنوب به سمت آسیای میانه پیشنهادی را مطرح کرده که در سال ۱۳۹۰ در عشق‌آباد این پیشنهاد به امضا رسیده نیز اظهار داشت: در حال حاضر نیز جلسه‌ای در عمان در حال برگزاری است که این قرارداد در این جلسه نیز امضا می‌شود و بعد از آن ما شاهد تسهیل عبور و مرور از خلیج فارس به سمت کشورهای آسیایی مرکزی خواهیم بود.

وی در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: این سفر یک روزه بوده و امروز به پایان می‌رسد.

افخم در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه سفرهای رئیس جمهور به کشورهای مختلف تاکنون نتیجه موثری در وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور داشته یا خیر گفت: طی یک سال گذشته در نتیجه فعالیت‌های دولت فضای جدیدی در حوزه سیاست‌خارجی و اقتصاد کشور ایجاد شده که در نتیجه آن ارتباط بیشتر با کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای همجوار بر اساس احترام متقابل و سازنده را هموار کرده است.

وی افزود: ماشاهد فعالیت اقتصادی و سیاسی خوبی در طی یک سال گذشته بودیم و این گفت‌وگوها باعثفراهم شدن زمینه همکاری ما با کشورهای مختلف شده است.

افخم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا بحثراه‌اندازی اتاق مشترک بازرگانی بین ایران و آمریکا که در حواشی سفر رئیس جمهور به نیویورک مطرح شد در دستور کار قرار دارد یا خیر گفت: برای تنظیم هر قراردادی بسترهای سیاسی و حقوقی لازم است و ما برای چنین موضوعی به طور طبیعی نیازمند گفت‌وگو و ارزیابی‌هایی هستیم اما آنچه مهم است این است که فضای روانی برای همکاری فیمابین ایران و کشورهای مختلف جهان در حال حاضر بسیار مساعد است.

افخم در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص دستاوردهای اقدامات دیپلماسی ایران به ویژه رایزنی‌های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با کشورهای منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد: از همان روزهای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه ما در حوزه ارتباطات سیاسی از تمام ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای حساس کردن افکار عمومی جهان نسبت به جنایات صهیونیستی بهره گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: آقای ظریف مکالمان تلفنی متعددی در این رابطه با همتایان خود مبنی بر اینکه آنچه در غزه می‌گذرد یک جنایت است، داشته است و بر محکومیت رژیم صهیونیستی تلاش کرده‌ایم؛ در عین حال به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران جلسه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران برگزار شد که علیرغم فرصت بسیار کم با استقبال خوب کشورهای عضو مواجه شدیم و سخنرانی‌های تمام روسای هیات‌ها حاکی از این بود که رژیم صهیونیستی رژیمی است که مرتکب جنایات جنگی در غزه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز