خبرگزاری کار ایران

دعوت ظریف از وزرای خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای حضور در نشست تهران

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۵۵۵

ابعاد گسترده فاجعه غزه ایجاب می‌کند که جامعه بین‌المللی، به ویژه جنبش عدم تعهد در اسروع وقت واکنش مناسب و شایسته‌ای با هدف توقف سریع کشتار مردم غزه، کاهش آلام انسانی آنها و پایان بی درنگ تجاوز و اشغالگری نشان دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان از وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای شرکت در نشست یک روزه این کمیته در تهران در هفته آینده به منظور بررسی آخرین وضعیت غزه و یافتن راهکارهای حل بحران دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، در پی هماهنگی به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران، محمدجواد ظریف با ارسال پیام دعوت خطاب به وزرای خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، با اشاره به وقوع فاجعه انسانی در غزه تصریح کرد: صحنه‌های دلخراش مرگ کودکان، زنان و مردان بیگناه غزه، تخریب گسترده این باریکه کوچک و نیز آوارگی هزاران تن از اهالی آن وجدان جامعه جهانی را به درد آورده است.

وزیر خارجه تاکید کرده است: ابعاد گسترده این فاجعه ایجاب می‌کند که جامعه بین‌المللی، به ویژه جنبش عدم تعهد در اسروع وقت واکنش مناسب و شایسته‌ای با هدف توقف سریع کشتار مردم غزه، کاهش آلام انسانی آنها و پایان بی درنگ تجاوز و اشغالگری نشان دهد.

ظریف با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد همواره متعهدانه به مسئله فلسطین و آلام مردم بی پناه آن توجه داشته و با تشکیل کمیته دائمی فلسطین اهتمام خود را برای کمک به مردم فلسطین اثبات کردده و ضمن ابراز خرسندی خاطرنشان کرده است: هم اکنون در این برهه حساس ضروری است که جنبش بار دیگر نقش موثر خود را برای ورود در حل بحران‌های بین‌المللی و به طور خاص کمک به مردم غزه ایفاء کند و تحرکات اخیر جنبش به ویژه در نیویورک و نیز مواضع اعضای آن گویای این آمادگی بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان ریاست جنبش عدم تعهد از وزرای خارجه کمیته فلسطین این جنبش جهت شرکت در نشست یک روزه این کمیته در تهران طی هفته آینده برای بررسی آخرین وضعیت غزه و یافتن راهکارهای حل بحران و نیز کاهش آلام انسانی مردم بیگناه غزه دعوت کرده است.

لازم به ذکر است الجزایر، بنگلادش، کوبا، مصر، هند، سنگال، آفریقای جنوبی، زامبیا، فلسطین، زیمبابوه، اندونزی و مالزی اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز