خبرگزاری کار ایران

در دیدار امیرعبداللهیان با وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر مشاور در امور مجلس امارات صورت گرفت:

تاکید امارات بر حفظ تمامیت ارضی عراق

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۵۸

در دیدار امیرعبدالهیان و انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر مشاور در امور مجلس امارات، معاون وزیر خارجه ضرورت مخالفت همه کشورها در مقابله با پدیده خطرناک تروریسم را مورد تاکید قرار داد و مقابله با افراط‌گرایی را یک ضرورت برشمرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که در سفری منطقه‌ای به کشورهای خلیج فارس سفر کرده است، عصر امروز در امارات با وزیر مشاور در امور خارجی این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبدالهیان و انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر مشاور در امور مجلس امارات در این دیدار درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به ویژه عراق گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار معاون وزیر خارجه ضرورت مخالفت همه کشورها در مقابله با پدیده خطرناک تروریسم را مورد تاکید قرار داد و مقابله با افراط‌گرایی را یک ضرورت برشمرد.

وی همچنین نحوه حملات تروریستی اخیر به عراق را نشان‌دهنده وجود عناصر خارجی در ورای این حملات دانست و نسبت به تبدیل این موضوع به یک رویه بین‌المللی در صورت سکوت کشورها هشدار داد.

امیرعبدالهیان ضمن تشریح سیاست‌های کشورمان در عراق بر حفظ تمامیت ارضی، احترام به حاکمیت ملی و پایبندی به قانون اساسی و همچنین نتیجه انتخابات اخیر این کشور که ناشی از روند سیاسی موجود است، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز گسترش افراط‌گرایی، خشونت و طایفه‌گرایی را به ضرر همه کشورهای منطقه دانست و دیدار و رایزنی‌های مقامات کشورهای منطقه و ایران را مهم‌ترین راه مقابله با تهدیدهای تروریستی توصیف کرد.

قرقاش ضمن تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق بر اهمیت شکل‌گیری هرچه سریع‌تر دولت به منظور فائق آمدن بر بحران جاری و تقویت مبارزه با تروریسم و همچنین طایفی نبودن رویکرد کشور تاکید کرد.

وی افزود: نقش ایران در تسریع برای یافتن راه‌حل سیاسی در این کشور بسیار مهم است. امیرعبدالهیان نیز گفت مردم عراق مخالف تجزیه این کشور هستند و ما از مردم عراق و دولت این کشور در مبارزه با تروریسم و حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی آن موکدا حمایت می‌کنیم.

وی گفت: تاخیر در مبارزه با تروریسم به بهانه تشکیل دولت، خطا و فرصت دادن به جنگ‌طلبان است و مبارزه با تروریسم به موازات تشکیل دولت بر مبنای نتایج انتخابات پارلمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

در این دیدار معاون سیاسی وزارت خارجه امارات و سفیر ایران در این کشور و همچنین سفیر امارات در تهران نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز