خبرگزاری کار ایران

شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با ایلنا:

غربی‌ها زیاده‌خواهی‌ها را کنار بگذارند، توافق نهایی حاصل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۱۷۷

باید از تیم مذاکره‌کننده در همه سطوح حمایت شود چرا که آنها سربازان ما در خط مقدم عرصه دیپلماسی هستند و می‌خواهند منافع ملی ایران را تامین کنند و در واقع مذاکرات یک جنگ بر روی میز است.

مشاور امور بین‌المللی رئیس مجلس تاکید کرد: اگر غربی‌ها زیاده‌خواهی‌هایشان را کنار بگذارند و به شکل واقع‌گرایانه به پرونده هسته‌ای ایران بنگرند می‌توان انتظار داشت یک توافق مبتنی بر برد - برد حاصل شود.

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مذاکرات وین۵ گفت: ما سرمایه‌گذاری بسیاری چه از نظر علمی، فنی، مالی و جانی و حیثیتی در فناوری هسته‌ای انجام داده‌ایم و برای این نبوده که فقط بتوانیم سوخت نیروگاه بوشهر را تامین کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته ما در عرصه هسته‌ای باید تجاری باشد یعنی به این شکل که بتوانیم اورانیوم بیاوریم و آن را به صفحه سوخت تبدیل کنیم و بعد به دنبال بفروشیم.

این دیپلمات ارشد سابق کشورمان ادامه داد: کسی حق ندارد در حقوق اولیه ما مانند تعیین سانتریفیوژها، سطح غنی‌سازی، راکتور آب سنگین اراک و… تعیین تکلیف کند چون از یک‌سو، ما در حال دادن اطمینان خاطر به دنیا هستیم که فناوری هسته‌ای در کشور ما صلح‌آمیز است و از سوی دیگر، بازرسان آژانس انرژی اتمی می‌توانند بر تاسیسات هسته‌ای ما نظارت کنند و گزارش‌‌های این نهاد بین‌المللی از پایبندی ایران حکایت می‌کند.

شیخ‌الاسلام در خصوص تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تصریح کرد: باید از تیم مذاکره‌کننده در همه سطوح حمایت شود چرا که آنها سربازان ما در خط مقدم عرصه دیپلماسی هستند و می‌خواهند منافع ملی ایران را تامین کنند و در واقع مذاکرات یک جنگ بر روی میز است.

مشاور امور بین‌المللی رئیس مجلس با اشاره به اینکه غربی‌ها بیش از ایران نیاز به توافق دارند، ابراز داشت: اگر غربی‌ها زیاده‌خواهی‌هایشان را کنار بگذارند و به شکل واقع‌گرایانه به پرونده هسته‌ای ایران بنگرند می‌توان انتظار داشت یک توافق مبتنی بر برد - برد حاصل شود.

وی در پایان تصریح کرد: آمریکا به نمایندگی از رژیم صهیونیستی بیشترین سنگ‌اندازی را در رسیدن به توافقات می‌کند زیرا دولت این کشور از سوی مقامات رژیم صهیونیستی تحت فشار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز