خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری با وزیر امور خارجه نیوزلند:

موفقیت مذاکرات را باید در پایان آن سنجید

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۶۶

ما برای رسیدن به موفقیت در مذاکرت فکر می‌کنیم در صورتی که مذاکرات به هر دلیلی به نتیجه نرسد هم هر طرف حق دارد به شرایط قبل از مذاکرات برگردد و این حق نیز شامل ایران هم می‌شود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران برای رسیدن به موفقیت در مذاکرات فکر می‌کند، تاکید کرد: احتمال بسیار خوبی می‌دهم که اگر طرف مقابل با جدیت وارد مذاکرات شود، مذاکرات به نتایج قابل توجهی برسد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در نشست خبری صبح امروز خود با موری مک کالی وزیر امور خارجه نیوزلند که صبح امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه برخی‌ها مذاکرات وین۵ را به خاطر وجود مشکلات و اختلافات شکست خورده می‌دانند، گفت: مذاکرات یک روند است و نه یک بازی که در یک مرحله پیروز شده و در مرحله دیگر فرد شکست بخورد.
وی با بیان اینکه در آخرین مهلت مذاکرات مشخص می‌شود که مذاکرات موفق بوده است یا خیر، اظهار داشت: آخرین فرصت مذاکرات اواخر تیرماه خواهد بود که البته براساس توافق ژنو تا شش ماه دیگر نیز قابل تمدید است و همه باید تلاش کنند تا پایان تیر ماه، مذاکرات به نتیجه برسد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: با این حال نمی‌توان گفت که مذاکرات وین ۵ شکست خورده است. البته من در برخی از خبرگزاری‌ها دیدم که آنها گفتند وین ۵ اندکی نسبت به وین ۴ موفقیت آمیزتر بوده ولی موفقیت مذاکرات را در پایان آن می سنجند.
ظریف در خصوص گروه ۱ + ۵ بیان کرد: طبیعت این گونه مذاکرات به این شکل است که برخی از بازیگران تا پایان روز آخر بر سر مواضعشان هستند تا واقعیات را می پذیرند.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه این گونه روش‌ها، روش من نیست خاطر نشان کرد: ما از ابتدای مذاکرات حرف منطقی زده‌ایم و زیاده‌خواهی‌ها را هم نپذیرفتیم و چیزی بیشتر از حقوق خودمان را هم نمی‌خواهیم و البته نگرانی‌های مشهود طرف مقابل را هم متوجه هستیم و تا آخرین روز مذاکرات با همین دیدگاه کار خود را جلو می‌بریم.
وی با یادآوری این نکته که صبر و متانت قسمت مهمی از دیپلماسی است، تصریح کرد: ما منتظر دور بعدی مذاکرات هستیم و من هنوز احتمال بسیار خوبی می‌دهم که اگر طرف مقابل در مذاکرات جدی وارد شود، به نتایج قابل توجهی نیز دست یابیم که براساس آن برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌یابد و به طرف مقابل نیز این اطمینان را می‌دهیم که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.
رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبر نگار دیگری مبنی بر اینکه اگر مذاکرات به نتیجه نرسد آیا ما به شرایط قبل از مذاکرات باز خواهیم گشت، ابراز داشت: ما برای رسیدن به موفقیت در مذاکرت فکر می‌کنیم در صورتی که مذاکرات به هر دلیلی به نتیجه نرسد هم هر طرف حق دارد به شرایط قبل از مذاکرات برگردد و این حق نیز شامل ایران هم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز