خبرگزاری کار ایران

بین مرکز تحقیقات استراتژیک و مؤسسه مطالعات بین‌الملل شانگهای صورت گرفت:

توافق بر انجام مطالعات گسترده تحقیقاتی با موضوع جاده اقتصادی ابریشم

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۱۷

ریشه‌های فرهنگی و رابطه وسیع و عمیقی از گذشته میان دو کشور وجود داشته و در چین انقلاب اتفاق افتاد و از قید استعمار نجات یافت و ۳۰ سال بعد انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید که این انقلاب‌ها نقطه‌ای مشترک میان دو کشور برای مبارزه با استعمار محسوب می‌شود.

توافق بر انجام مطالعات گسترده تحقیقاتی با موضوع جاده اقتصادی ابریشم میان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مؤسسه مطالعات بین‌الملل شانگهای صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه برنامه سفر به چین که به دعوت مرکز آکادمی علوم اجتماعی این کشور انجام شد روز پنج‌شنبه از مؤسسه مطالعات بین‌الملل شانگهای بازدید و با رئیس و اندیشمندان این مرکز به بحثو تبادل‌نظر پرداخت.

ولایتی در این دیدار بر ضرورت توسعه، ایجاد و تقویت فضای مناسب برای گسترش تحقیقات اقتصادی و بین‌المللی تأکید کرد و گفت: ریشه‌های فرهنگی و رابطه وسیع و عمیقی از گذشته میان دو کشور وجود داشته و در چین انقلاب اتفاق افتاد و از قید استعمار نجات یافت و ۳۰ سال بعد انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید که این انقلاب‌ها نقطه‌ای مشترک میان دو کشور برای مبارزه با استعمار محسوب می‌شود.

وی افزود: هر دو کشور برای استقلال و اقتدار تلاش کرده‌اند و امروز رمز پایداری انقلاب اسلامی ایران اعتقاد به اسلام و نظام است.

ولایتی همچنین بر همکاری‌های سیاسی، بین‌المللی، اقتصادی، امنیتی، انرژی و علمی و فناوری از طریق پژوهش مشترک و تبادل‌نظر مستمر در چین و ایران و دیدار میان محققان و اندیشمندان دو مرکز تحقیقاتی که بسترهای چندجانبه و مطالعاتی دراختیار دارند به منظور ارتقاء سطح روابط دو کشور چین و ایران تأکید کرد.

چان دونگ ژایو رئیس این مؤسسه ضمن استقبال از ولایتی از سفر وی به شانگهای و دیدار با محققان مؤسسه مطالعات بین‌الملل SIIS اظهار خرسندی کرد: و بر ضرورت گسترش همکاری متقابل و استراتژیک طرفین در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

وی گفت: حاصل همکاری و تعامل میان مراکز تحقیقاتی ایران و چین، درک بهتر و متقابل و دستیابی به مشترکات و ارائه راهبردها در مسیر استراتژیک که پیشبرد بهتر صلح جهانی را در پی خواهد داشت.

در این دیدار، دو طرف بر ضرورت ارتباط استراتژیک میان دو کشور ایران و چین به خصوص در طرح جدید رئیس‌جمهور چین برای احیا و بازسازی جاده ابریشم تأکید کرده و مشارکت فعال ایران به عنوان مرکز و شاهراه خطوط مواصلاتی، تجاری، حمل و نقل و ارتباطات بین چین، منطقه غرب، جنوب آسیای مرکزی و اروپا درخواست گردید و مقرر شد تا مطالعات تحقیقاتی با موضوع جاده اقتصادی ابریشم در مرکز تحقیقات استراتژیک و مؤسسه مطالعات بین‌المللی به طور جدی و دستیابی به راهکارهای اجرایی و راهبردها پیگیری شود.

مؤسسه مطالعات بین‌الملل شانگهای از مراکز تحقیقاتی و استراتژیک است که در جهت تصمیم‌سازی سیاسی و امور مرتبط با سیاست، اقتصاد، امنیت و روابط خارجی چین در شانگهای فعالیت می‌کند.

برنامه‌های ولایتی در این سفر، بازدید مراکز آکادمی علوم اجتماعی چین، سخنرانی در جمع اندیشمندان و محققان این مرکز، حضور در جمع برخی از اصحاب رسانه و نخبگان و پرسش به پاسخ‌ها، ملاقات با معاون نخست‌وزیر و مسئول سیاست خارجی و امنیت ملی این کشور، سخنرانی و بازدید از مرکز مطالعات بین‌المللی وابسته به وزارت امورخارجه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز