خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر خارجه ایران در دیدار با معاون وزیر خارجه ژاپن:

کشورها از رویکرد دوگانه با افراط‌گرایی و تروریسم بپرهیزند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۲۷

طرف مقابل نباید اشتباه سال‌های گذشته در تحمیل مسائلی خارج از چارچوب مذاکرات و حقوق و مقررات تصریح شده در مقررات بین‌المللی را تکرار کند و در این زمینه نقش کشورهایی مثل ژاپن برای حمایت از مسیر صحیح مذاکرات و توافقات حائز اهمیت است.

معاون ارشد پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، ظهر دوشنبه با مرتضی سرمدی، قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرمدی در این دیدار با اشاره به مشاهده فضای جدیدی در روند روابط خارجی ایران در شروع به‌کار دولت دکتر روحانی، سفرهای متقابل مقامات ایرانی و ژاپنی به تهران و توکیو را نشان‌گر اراده دو طرف برای توسعه بیش از پیش روابط دانست و این دیدارها و گفت‌وگوها را در پیشبرد روابط مهم و موثر ارزیابی کرد.

او هم‌چنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه و ارتقای سطح مبادلات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور و اهتمام جدی همراه با حسن نیت برای تکمیل برخی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا تاکید کرد.

سرمدی با اشاره به رویکرد اصولی ایران برای رفع برخی نگرانی‌های موجود در روند مذاکرات هسته‌ای درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و تلاش همراه با حسن نیت کشورمان برای عمل به تمامی تعهدات خود در این راستا، خاطرنشان کرد: طرف مقابل نباید اشتباه سال‌های گذشته در تحمیل مسائلی خارج از چارچوب مذاکرات و حقوق و مقررات تصریح شده در مقررات بین‌المللی را تکرار کند و در این زمینه نقش کشورهایی مثل ژاپن برای حمایت از مسیر صحیح مذاکرات و توافقات حائز اهمیت است.

قائم مقام دستگاه دیپلماسی هم‌چنین بر تلاش ایران برای استفاده از نقش و نفوذ سازنده خود در راستای تثبیت صلح و امنیت در منطقه و حمایت از مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: کشورهای مختلف جهان باید با پرهیز از رویکرد دوگانه و اهتمام جدی به مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم، از کشورهای خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم حمایت کنند.

معاون وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به تهران، بر اهتمام جدی دولت کشورش برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی هم‌چنین با ابراز خرسندی از پیشرفت در روند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱ + ۵ و تاکید بر استقبال و حمایت دولت ژاپن از این مذاکرات و نقش سازنده ایران، ابراز امیدواری کرد که با حل و فصل کامل برخی مسائل موجود بین دو طرف، این مذاکرات به توافق نهایی منجر شود.

کیسشی هم‌چنین بر موضع کشورش در حمایت از رویکرد مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد و افزود: دولت ژاپن برای ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه اهمیت زیادی قائل است و در این زمینه از همه ظرفیت خود برای حمایت از کشورهای منطقه استفاده می‌کند و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در این راستا قدردانی و حمایت می‌کند.

معاون ارشد پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن هم‌چنین با تشریح بهبود اوضاع اقتصادی و ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی کشورش در دولت جدید این کشور، بر ظرفیت‌ها و جذابیت بسیار خوب و گسترده اقتصادی و تجاری ایران و هم‌چنین تمایل فراوان شرکت‌های ژاپنی برای حضور فعال در بازار وسیع ایران و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با رفع برخی موانع موجود و هموار شدن مسیر مبادلات بازرگانی و تجاری، شاهد حضور و سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت‌های ژاپنی در ایران باشیم.

او با اشاره به مذاکرات و توافقات خوب صورت گرفته در خلال سفر اخیر ظریف به توکیو برای رفع برخی موانع موجود در روابط، از برنامه‌ریزی برای برگزاری سمینار و نمایشگاه اقتصادی و سرمایه‌گذاری به منظور حضور فعال‌تر بخش‌های خصوصی ژاپن در بازار ایران خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز