خبرگزاری کار ایران

پایان موضوع ایران در نشست فصلی شورای حکام؛

نجفی: در مورد ۵ موضوع با آژانس توافق شد / توافقات در ماه آینده اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۶۷۶

همکاری‌های فعلی جمهوری اسلامی ایران و آژانس، براساس توافق و برنامه زمانبندی شده اجرا می‌شود.

نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همکاری‌های فعلی جمهوری اسلامی ایران و آژانس، براساس توافق و برنامه زمانبندی شده اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، رضا نجفی پس از پایان موضوع ایران در نشست فصلی شورای حکام اژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: در نشست فصلی شورای حکام که از دوشنبه در مقر آژانس اغاز شد، موضوعات مختلفی از جمله گزارش سالیانه آژانس، گزارش اجرای پادمان‌ها و دیگر موضوعات مرتبط را بررسی کرد.

وی گفت: در نشست روز چهارشنبه شورای حکام موضوع هسته‌ای کشورمان بررسی شد که به اجرای پادمان ها در ایران و گزارش امانو مدیرکل آژانس اختصاص داشت.

وی با اشاره به بیانیه جنبش غیرمتعهدها که ریاست آن برعهده کشورمان است، افزود: در این بیانیه با حمایت از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تاکید شد که حق همه کشورها از جمله ایران است که در خصوص سیاست‌های برنامه‌های هسته‌ای‌اش و چرخه سوخت تصمیم بگیرد.

نماینده کشورمان در آژانس همچنین با اشاره به حمایت اعضای آژانس به ویژه گروه نم از همکاری‌های ایران با آژانس گفت: درخبرها بود که اتحادیه اروپا از تسریع همکاری کشورمان با آژانس سخن به میان آورده بود که یوکیو آمانو مدیرکل آژانس با اعلام این‌که موضوعات هسته‌ای بسیار فنی و پیچیده هستند و نباید در این باره به آژانس فشار آورده شود، پاسخ اتحادیه اروپا را داد.

وی درباره همکاری‌های کشورمان با آژانس افزود: براساس توافق صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس از آبان‌ماه سال گذشته تاکنون ۱۳اقدام عملی اجرایی شده است و از نظر جمهوری اسلامی ایران دیگر موضوع باقی مانده ای باقی نمانده است.

وی با بیان این‌که «۵ موضوع دیگر هم با آژانس توافق شده است که در ماه آینده اجرایی خواهد شد» گفت: همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس طبق توافق و برنامه زمانبندی شده اجرایی خواهند شد. البته در خصوص گزارش اخیر آژانس نظراتی وجود دارد که به صورت مکتوب منتشر خواهد شد.

نجفی با اشاره به این‌که «در جمهوری اسلامی ایران چیزی به نام ابعاد احتمالی نظامی شناسایی نمی شود» گفت: اتهامات مطروحه بدون سند بوده و تاکنون هیچ مستندی از جانب آژانس ارائه نشده است به گونه‌ای که حتی مدیرکل پیشین آژانس هم در یکی از گزارش‌هایش اعلام کرده بود اژانس قادر نیست سندیت اتهامات مطرح شده را تایید کند.

وی افزود: در چارچوب سیاست‌های دولت و تعامل سازنده و همکاری در حوزه روابط بین الملل، همکاری ما با آژانس ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم همانطور که تاکنون همه موضوعات حل شدند موضوعات بعدی هم یک به یک حل شوند.

وی گفت: در این نشست اشاره‌ای هم به مذاکرات کشورمان با گروه کشورهای ۵ + ۱ صورت گرفت و اعلام کردیم که از نگاه جمهوری اسلامی ایران اگر طرف های مقابل با حسن نیت و نه توهمات‌شان وارد مذاکرات شوند و حقایق موجود را درک کنند، رسیدن به توافق تا ضرب الاجل تعیین شده در توافقنامه ژنو امکان‌پذیر است از این رو باید دید که طرف‌های مقابل در مذاکرات پیش رو با چه رویکردی وارد می‌شوند.

نشست فصلی شورای حکام اژانس بین المللی انرژی اتمی پس از سه روز نشست کاری فشرده شامگاه چهارشنبه پایان یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز