خبرگزاری کار ایران

ظریف با وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در الجزایر دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۸۱۶

وزرای خارجه اسپانیا، لبنان، مصر، ونزوئلا و اتیوپی با ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار کردند. همچنین اخضر ابراهیمی نیز با ظریف در حاشیه این اجلاس ملاقات کرد.

وزیر خارجه ایران در حاشیه هفدهمین اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در الجزایر با وزرای خارجه اسپانیا، لبنان، مصر، ونزوئلا و اتیوپی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، عصر روز چهارشنبه و در حاشیه هفدهمین اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در شهر الجزیره پایتخت الجزایر وزرای خارجه اسپانیا، لبنان، مصر، ونزوئلا و اتیوپی با ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار کردند. همچنین اخضر ابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل نیز با ظریف در حاشیه این اجلاس ملاقات کرد.

در ملاقات اخضر ابراهیمی با ظریف دو طرف ضمن مرور تحولات و اوضاع و مسائل انسانی، راه‌های کمک در سوریه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

وزرای خارجه ایران و اسپانیا که کشورش عضو ناظر در جنبش عدم تعهد است دیدار عصر روز چهارشنبه در خصوص روند روابط دو جانبه گفتگو کرده و آن را ارزیابی مثبت از تماس ها و تحرکات ماه‌های اخیر میان تهران و مادرید، استمرار و تداوم روند جاری را مورد تاکید قرار دادند.

وزیران خارجه ایران و اسپانیا همچنین پیرامون آخرین تحولات اوضاع اوکراین و برخی مسائل مورد علاقه دو طرف تبادل نظر کردند.

ظریف و همتای لبنانی نیز عصر امروز طی دیدار در حاشیه اجلاس الجزیره ابعاد مختلف همکاری‌ها میان تهران و بیروت و راه‌های افزایش مناسبات در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد گفتگو قرار دادند.

دو طرف ضمن تاکید بر لزوم پیشبرد روابط خوب و نزدیک ایران و لبنان، لزوم ایفای نقش موثر و کمک به افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تقویت ثبات و امنیت منطقه را ضروری توصیف کردند.

وزرای خارجه دو کشور همچنین همکاری جمعی برای مقابله با پدیده‌های فرقه‌گرائی و افراط‌گری را ضروری دانسته و حرکت جمعی را همسو با منافع و مصالح منطقه ارزیابی کردند.

آقای نبیل فهمی وزیر خارجه مصر نیز عصر امروز با ظریف دیدار کرد. در این دیدار دو طرف پیرامون خطرات ناشی از پدیده افراط‌گرائی و خشونت در سطح منطقه و گسترش افراط‌گرائی و بویژه آثار آن در جهان اسلام گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه ایران و ونزوئلا هم در حاشیه اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد دیدار کردند.

دو طرف در این دیدار با تاکید بر اینکه روابط تهران و کاراکاس در مسیر خوب به پیش می‌رود، ابعاد مختلف همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین تقویت همکاری‌ها در مجامع بین‌المللی را مورد بررسی و توافق قرار دادند.

طریف در این دیدار تاکید کرد: رهبران ونزوئلا دوستان ایران هستند و مانعی برای پیشبرد فعالانه روابط وجود ندارد.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز با تاکید بر نقش ایران در سطح منطقه و جهان تصریح کرد: ما بسیار خرسندیم که دیپلماسی ایران در مسیر صحیح و با تدبیر کامل به پیش می رود.

افزایش تماس‌های سیاسی، برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و گسترش همکاری‌های پارلمانی و از جمله سفر رئیس جمهور اتیوپی به تهران در دیدار وزرای خارجه ایران و اتیوپی در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد در الجزیره مورد توافق و تاکید دو طرف قرار گرفت.
در این دیدار همچنین دو طرف پیرامون تحولات مختلف منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات در شمال آفریقا تبادل نظر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز