خبرگزاری کار ایران

بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش برای شکست مذاکرات از سوی مخالفان خیانت است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۲۶

راه‌گریزی برای ایران و ۱ + ۵ جز توافق وجود ندارد و دیگر نمی‌توان به عقب بازگشت.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای راه بازگشتی وجود ندارد، تاکید کرد: تلاش برای شکست مذاکرات از سوی مخالفان یک خیانت است.

سیدعلی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مذاکرات اخیر ایران و ۱ + ۵ معروف به وین۴ گفت: در روزهای پایانی وین۳ مشخص بود که دور آتی مذاکرات هسته‌ای همراه با دشواری خواهد بود.

وی با اشاره به سفر سوزان رایس و وندی شرمن پیش از مذاکرات و سفر چاگ هیگل در هنگام مذاکرات به اسرائیل اظهار داشت: آنچه در وین۴ موجب این شد تا این دور همراه با موفقیت محسوسی نباشد خواسته‌های بیش از حد و خارج از چارچوب توافق ژنو آمریکا از ایران بود که نشات گرفته از حساسیت‌ها و فشارهای اسرائیلی بود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: از آنجایی که زیاده‌خواهی آمریکا خارج از چارچوب توافق ژنو بود این مسئله موجب ایجاد اختلاف در ۱ + ۵ شد چراکه کشورهای اروپایی خواستار حل این پرونده هستند.

بیگدلی با اشاره به پیام اخیر ظریف در توئیتر یادآور شد: متاسفانه کارشکنی‌های آمریکا موجب شد تا یک مسئله ساده به موضوعی پیچیده تبدیل شود و حال که همه می‌خواهند تا این بحران غیرضروری حل شود، باید تمام از آن استفاده بکنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه باید تلاش کرد تا مذاکرات به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: راه گریزی برای هم ایران و هم ۱ + ۵ جز توافق وجود ندارد و دیگر نمی‌توان به عقب بازگشت.

وی با اشاره برخی از تحلیل‌ها از سوی جریان‌های سیاسی مبنی بر شکست مذاکرات تاکید کرد: آنچه مخالفان در شکست مذاکرات می‌گویند، یک تحلیل سازمان‌یافته است که ناشی از تصمیم‌گیری‌های محفلی است و تلاش برای شکست مذاکرات از سوی مخالفان یک خیانت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز