خبرگزاری کار ایران

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه عنوان کرد:

ابراز امیدواری فرانسه نسبت به حصول توافق جامع هسته‌ای

کد خبر : ۱۶۸۹۳۲

بعد از دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، فضای مناسبی برای روابط دوجانبه شکل گرفته است. ظرفیت های اقتصادی و سیاسی زیادی در بخش های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برای دو کشور وجود دارد که می توان از همه این ظرفیت‌ها بطور موثر استفاده برد. فرانسه در همه این زمینه‌ها می‌تواند جایگاه گذشته خود را بیابد.

ژان فرانسوا ژیرو مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه و توسعه بین‌المللی فرانسه که به منظور شرکت در چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه به تهران سفر کرده است با ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه دیدار و در مورد راه‌های توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف بحثو تبادل نظر کرذ.

به گزارش ایلنا، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی نسبت به تداوم گفتگوهای سیاسی بین دو کشور و نتایج مفید آن، اراده متقابل جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء روابط دوجانبه از جمله در حوزهای سیاسی، فرهنگی و پارلمانی را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: بعد از دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، فضای مناسبی برای روابط دوجانبه شکل گرفته است. ظرفیت های اقتصادی و سیاسی زیادی در بخش های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برای دو کشور وجود دارد که می توان از همه این ظرفیت‌ها بطور موثر استفاده برد. فرانسه در همه این زمینه‌ها می‌تواند جایگاه گذشته خود را بیابد.

وی با تاکید بر اهمیت روابط پارلمانی و تاثیر آن بر روابط و منافع دوجانبه دو کشور، اظهار داشت: از سفر هیات‌های پارلمانی استقبال می‌کنیم.

وی همچنین روابط فرهنگی دو کشور را با اهمیت خواند و اظهار داشت: این بخش از روابط را به دلیل نقشی که در نزدیک‌سازی فهم و درک دیدگاه‌های دو طرف دارد، باید تقویت نماییم.

ژان فرانسوا ژیرو نیز در این دیدار اظهار داشت: مقامات فرانسوی روند گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را دنبال نموده و آن را در تقویت روابط و ارتقاء شناخت متقابل موثر می‌دانند.

وی تاکید کرد: موانع احتمالی نباید ما را از ادامه مسیر گسترش روابط باز دارد.

وی با اشاره به علاقه فرانسه به ادامه گفتگوهای سیاسی دوجانبه، تاکید کرد: احیاء گفتگوهای سیاسی دوجانبه با دیدار روسای جمهور دو کشور در نیویورک طی سال گذشته و نیز گفتگوی وزرای خارجه دو کشور در حاشیه کنفرانس یونسکو در شهریورماه گذشته، شروع شد و همچنان ادامه دارد. مقامات فرانسه علاقمند هستند دیالوگ سیاسی را در زمینه های دوجانبه و منطقه ای دنبال نمایند.

مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه و توسعه بین‌المللی فرانسه افزود: کشور متبوع من از روند مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ حمایت نموده و امیدوار است که این مذاکرات نتیجه‌بخش بوده و به توافق نهایی منجر گردد.

گفتنی است که ژیرو در سفر دو روزه خود به جمهوری اسلامی ایران همچنین با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه بحثو گفتگو نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز