خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری: / ۴ /

اولویت اصلی وزارت خارجه به سرانجام رساندن توافق جامع نهایی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۳۹

وزارت امور خارجه پیشبرد مناسبات خوب با همسایگان و سایر کشورها را دنبال می‌کند / در تمام ارتباطات و تماس‌ها گسترش روابط در حوزه‌های رسانه‌ای، اقتصادی، تجاری، صنعتی و فرهنگی مورد توجه ماست و امیدواریم رسانه‌ها نیز در پیشبرد این مهم کمک‌های موثری بکنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اولویت اصلی وزارت خارجه را به سرانجام رساندن توافق جامع نهایی دانست و تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری‌ها در این رابطه شاهد دستاوردهایی برای تامین منافع ایران و حفظ حقوق مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران که در وزارت امور خارجه برگزار شد، در خصوص دارایی‌های آزاد شده ایران پس از توافق ژنو گفت: به دنبال توافق ژنو، کارگروهی برای پیگری اجرای توافقات تشکیل شد که مقامات کشور نیز در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: یکی از مباحثمطرح شده در این کارگروه دارایی‌های ما است که در سه مرحله انجام شده است. یک بخش پیگیری‌ها برای رفع مسائل اداری است که حوزه‌های ذی‌ربط بالاخص بانک مرکزی دنبال این کار هستند. در این رابطه هر چند ممکن است موانعی پیش بیاید اما این مسیر روند طبیعی خود را ادامه می‌دهد.

افخم با بیان اینکه توقع داشتیم اجرای توافقات روند سریعتری به خود بگیرد، تاکید کرد: امیدواریم در طول شش ماه مورد توافق طرف‌های مذاکره به تعهدات‌شان پایبند باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ارزیابی‌اش از عملکرد سال گذشته وزارت امور خارجه و برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری اظهار داشت: دستگاه سیاست خارجی تامین منافع ملی و پیشبرد اهداف کشور را دنبال می‌کند.

وی افزود: اولویت اصلی ما به سرانجام رساندن توافق جامع نهایی است که در ادامه مذاکرات سال گذشته است و امیدواریم با پیگیری‌ها در این رابطه شاهد دستاوردهایی برای تامین منافع ایران و حفظ حقوق مردم باشیم.

افخم با بیان اینکه وزارت امور خارجه پیشبرد مناسبات خوب با همسایگان و سایر کشورها را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: مسیر خوبی در این رابطه آغاز شده که باید بر اساس احترام متقابل و مواضع برابر باشد و امیدواریم در سال ۹۳، شاهد شکل‌گیری روابط منسجم‌تر و برابرتری با جهان باشیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص ترافیک هیات‌های دیپلماتیک به ایران نیز یادآور شد: این رفت‌وآمدها، تازه شروع شده است و در سال جاری نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در تمام ارتباطات و تماس‌ها گسترش روابط در حوزه‌های رسانه‌ای، اقتصادی، تجاری، صنعتی و فرهنگی مورد توجه ماست و امیدواریم رسانه‌ها نیز در پیشبرد این مهم کمک‌های موثری بکنند.

افخم در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دستگیری چهار مظنون ایرانی در ربایش یک تاجر انگلیسی ایرانی‌الاصل توسط دولت امارات بیان کرد: اخبار منتشر شده در این رابطه را دیده‌ام. سفارت‌مان در ابوظبی و کنسول‌گری‌مان در دوبی در این رابطه با مقامات امارات ارتباط برقرار کرده‌اند تا ارتباط کنسول‌گری ایجاد شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه این مسئله در دست پیگیری است، گفت: پس از پیگیری‌ها وزارت امور خارجه اقدام مشخصی چه در ابعاد حقوقی و چه در واکنش به اقدام امارات اتخاذ خواهد کرد.

وی درباره ارزیابی‌اش از خروج امریکا از مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین اذعان داشت: آنچه مشخص است، این است که این مذاکرات با هدف تامین حقوق فلسطینیان صورت نمی‌گیرد.

افخم با تاکید بر اینکه بن بست این مذاکرات به خاطر این است که حقوق ملت فلسطین به طور کامل لحاظ نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مقاماتی سعی دارند که منافع رژیم صهیونیستی را تحت قالب‌های دروغین تامین کنند و از این طریق گروه‌های فلسطینی را نیز مرعوب سازند اما باید بدانند که برای رسیدن به نتیجه باید روندهای عادلانه با خواست و حقوق ملت فلسطین در نظر گرفته شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره انتشار اخباری مبنی بر اینکه وزارت کشور اسپانیا اعلام کرده است، ۴ نفر را که یکی از ایشان ایرانی بوده در رابطه با خرید و انتقال تجهیزات نظامی تحریم شده از سوی غرب به ایران را دستگیر کرده است، تصریح کرد: اینکه برخی از کشورها به اتباع ایرانی یا اتباع کشورهای دیگر اتهامهای بی‌اساس می‌زنند، رویه‌ای ناپسند جاری است.

وی با بیان اینکه سفارت ایران در اسپانیا پیگیر این مسئله است تا بداند موضوع چیست، عنوان کرد: این اتهامات پذیرفته نیست و مانند اتهامات پیشین بی‌اساس بودن آنها هویداست.

افخم تاکید کرد: ما در آستانه هر مذاکراتی، شاهد انتشار چنین اخباری هستیم تا مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز