خبرگزاری کار ایران

رونوشت استوارنامه سفیر جدید گرجستان تقدیم ظریف شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۹۱

سفیر جدید گرجستان با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری و بازرگانی دو طرف تاکید کرد که همه توان خود را برای توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط بین تهران و تفلیس به‌کار خواهد گرفت.

سفیر جدید گرجستان در جمهوری اسلامی ایران صبح یک‌شنبه ضمن دیدار و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار به روابط تاریخی، دیرینه و دوستانه بین دو کشور و هم‌چنین ارتباطات بسیار صمیمی مردمی دو کشور و حضور و اقامت گرجی‌ها در ایران اشاره کرد.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های بسیار متنوع و متعدد برای توسعه همه جانبه روابط به‌ویژه در بخش تجاری و اقتصادی و نیز تقویت روابط پارلمانی، بر ضرورت تلاش برای رفع برخی موانع و مشکلات و تسهیل تقویت بیش از پیش این روابط و مبادلات در عرصه‌های تجاری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین با تحسین سابقه و تجربه بسیار خوب فعالیت سفیر جدید گرجستان در ایران و تسلط وی به زبان فارسی و هم‌چنین آشنایی وی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فنی و مهندسی و دستاوردهای صنعتی کشورمان، ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری بی‌وقفه سفیر جدید و بهره‌برداری از ظرفیت‌های خوب دو کشور شاهد رفع برخی موانع موجود و تسهیل روند توسعه و گسترش بیش از پیش روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی، بازرگانی و تجاری باشیم.

سفیر جدید گرجستان در تهران نیز در این دیدار با تبریک سال نو شمسی و عید نوروز به وزیر امور خارجه کشورمان و ابلاغ سلام‌های وزیر خارجه کشورش به ظریف، گزارشی از روند روابط خارجی کشورش در ابعاد دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی ارائه کرد و به سابقه روابط خوب دو کشور و هم‌چنین ظرفیت‌های گسترده در دو کشور برای توسعه روابط اشاره کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به خاطرات خوب خود از دوران حضورش در ایران در گذشته و فراگیری زبان شیرین فارسی و علاقه خود به فرهنگ مردم و کشور ایران تاکید کرد که مردم و دولت گرجستان از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف خرسندند و تفلیس علاقمند به توسعه همه جانبه روابط با تهران است.

سفیر جدید گرجستان هم‌چنین با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری و بازرگانی دو طرف تاکید کرد همه توان خود را برای توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط بین تهران و تفلیس به‌کار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز