خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امورخارجه:

ایران به رأی واقعی مردم سوریه احترام می‌گذارد / بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۵۳۰

ایران در همین چارچوب در دیدار اخیر اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل از تهران، طرحی برای حل مسئله سوریه ارائه کرد به علاوه، ایران مذاکرات مستمر با ترکیه و قطر در این‌باره دارد و مذاکراتی را در آینده با کشورهای دیگر مانند عربستان در این باره برگزار خواهد کرد.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان گفت: تنها راه حل مسئله سوریه، راه حل سیاسی و دمکراتیک است و ایران به رأی واقعی مردم سوریه احترام بسیار می‌گذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیات، حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه خبری در سفارت ایران درکویت تصریح کرد: ایران در همین چارچوب در دیدار اخیر اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل از تهران، طرحی برای حل مسئله سوریه ارائه کرد به علاوه، ایران مذاکرات مستمر با ترکیه و قطر در این‌باره دارد و مذاکراتی را در آینده با کشورهای دیگر مانند عربستان در این باره برگزار خواهد کرد.

وی گفت: ما معتقدیم که سوریه شرایط سخت امنیتی را پشت سر گذاشته است و تروریسم در این کشور مسیر نابودی و اضمحلال را می پیماید.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور حزب الله در سوریه تصریح کرد: جنبش حزب‌الله با حضور در بخشی از خاک سوریه درواقع از سرزمین لبنان دفاع می‌کند و همچنان که سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش گفته است در صورتی که گروههای تروریستی، سوریه را ترک کنند و تهدیدی علیه لبنان وجود نداشته باشد، دیگر دلیلی برای حضور حزب‌الله در سوریه وجود نخواهد داشت.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان گفت: ایران اعتقاد دارد بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه و منتخب مردم این کشور است و به رأی این مردم باید احترام گذاشت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اوضاع مصر تصریح کرد: ایران خواستار بازگشت مصر به مسیر دمکراسی است و برگزاری همه پرسی گامی در این مسیر به شمار می رود.

امیرعبداللهیان گفت: اشتباه محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر این بود که از همه گروه‌ها و احزاب تأثیرگذار در این کشور استفاده نکرد، ما امیدواریم که این حادثه تکرار نشود و مصر برای همه مصری‌ها باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز