خبرگزاری کار ایران

تاکید سفیر ایران در سازمان ملل بر نقش سازمان ملل در تحکیم ثبات افغانستان

کد خبر : ۱۵۴۵۲۰

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به موضوع بازگشت پناهندگان و مبارزه با مواد مخدر به عنوان منبع اصلی مالی گروههای تروریستی و افراطی، خواستار تقویت همکاری‌های دو جانبه و بین‌المللی در این زمینه شد.

غلامحسین دهقانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی سخنرانی پس از سخنان نماینده ویژه دبیرکل و سفیر افغانستان، سال ۲۰۱۴ را به خاطر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و خروج نیروهای خارجی از این کشور، سالی پر اهمیت برای افغانستان دانست و اظهار امیدواری کرد این تحولات با عزم دولت افغانستان و حمایت بین المللی موجب استقرار صلح و ثبات و توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان گردد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه دهقانی همکاریهای اقتصادی و توسعه‌ای را عامل ایجاد صلح و ثبات در افغانستان برشمرد.

سفیر کشورمان ضمن ابراز نگرانی از افزایش قربانیان غیرنظامی در افغانستان گفت که تعدادی از این قربانیان مربوط به عملیات نظامیان بین المللی است و دولت جمهوری اسلامی ایران حمله به غیرنظامیان را تحت هر عنوان محکوم می‌کند.

وی با اشاره به موضوع بازگشت پناهندگان و مبارزه با مواد مخدر به عنوان منبع اصلی مالی گروههای تروریستی و افراطی، خواستار تقویت همکاری‌های دو جانبه و بین‌المللی در این زمینه شد و همچنین با تاکید بر نقش محوری سازمان ملل در بازسازی و تحکیم ثبات سیاسی و اقتصادی افغانستان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از فعالیت های یوناما حمایت می کند.

دهقانی در پایان با تبریک نوروز به مردم افغانستان اظهار کرد: نوروز پس از قطعنامه اخیر سازمان ملل به عنوان روز بین‌المللی نوروز از سوی مجمع عمومی به رسمیت شناخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که سال نو، سال استقرار صلح و سعادتمندی برای مردم افغانستان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز