خبرگزاری کار ایران

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

باید از اجرایی شدن پیشنهاد کری در مورد فلسطین جلوگیری کنیم

کد خبر : ۱۵۲۶۵۲

امروز ‌جمهوری اسلامی راهبردی دارد و می‌کوشد موقعیت ایران و جهان اسلام بهبود بخشد، ما با صراحت کامل می‌گوییم نمی‌خواهیم سرمان را در شن فرو کنیم و باید نسبت به مسائل حساس و خطرناک هوشیار باشیم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تجلیل از موقعیت ایران در جهان اسلام خواستار جلوگیری از اجرای پیشنهاد وزیر خارجه امریکا در خصوص یهودی سازی قدس و ‌مسجد الاقصی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمضا‌ن عبدالله در همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی اظهار داشت: تردیدی نیست که جهان اسلام امروز در شرایط حساسی وجود دارد. این شرایط بحرانهای پیچیده‌ای است که هم ساخته دست ما و هم ساخته تهدیدات دنیای معاصر است. ‌

وی ادامه داد: من در این اجلاس انتظار دارم اساتید ارزشمند در قبال واقعیت جهان اسلام سوالاتی را طرح نمایند و با جدیت به آن پاسخ گویند، باید موقعیت جهان اسلام چه دسته ها و چه بلوکهای مختلف را بررس نماییم.

وی با اشاره به این که واقعیت جهان اسلام را باید در دو سطح بررسی کنیم، اظهار داشت‌: اولاً روابط داخلی جهان اسلام؛ احزاب طوایف گروههای اجتماعی ونحبگان باید سوال کنیم جه رابطه ای میان ما و با یکدیگر وجود دارد.

وی افزود: امروز ‌جمهوری اسلامی راهبردی دارد و می‌کوشد موقعیت ایران و جهان اسلام بهبود بخشد، ما با صراحت کامل می‌گوییم نمی‌خواهیم سرمان را در شن فرو کنیم و باید نسبت به مسائل حساس و خطرناک هوشیار باشیم. جمهوری اسلامی یک فرصت واقعی برای اسلام و پروژه قیام امت اسلامی است، اما چرا دیگران جمهوری اسلامی را تهدیدی را برای امت اسلامی مطرح می کنند وآیا نقص و خللی در ابعاد انجام پروژه جمهوری اسلامی وجود دارد یا انها در اهداف خود دچار خلل هستند.

عبدالله اردوگاه مقاومت را فرصتی برای جهان اسلام خواند و از اندیشمندان در خواست کرد جایگاه ارتش در جهان اسلام و همچنین نقش جوانان فعال که انقلابهای را دامن می زنند بررسی نمایند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: مسئله تجزیه امروز در منطقه بسیار مهم است می‌خواهند کشورهای عربی را به بیش از ۳۰ کشور تقسیم کنند، مسئله فلسطین نیز امروز درنگاه غرب پرونده ای است که باید کنترل شود. تصمیم جان‌کری این است که مسئله فلسطین حل گردد و چیزی به نام قدس در وجدان عربی – اسلامی وجود نداشته باشد، کری می‌کوشد محمود عباس را درخصوص یهودی سازی فلسطین تحت فشار قرار دهد.

وی با بیان این که خواسته ما همان خواسته ملت فلسطین است، اظهار داشت: برخی از کشورهای عربی می‌خواهند آنچه اسرائیل تحمیل می کند را بپذیرد این یعنی به رسمیت شناختن اسرائیل یعنی قدس یهودی است، مسجد الاقصی یهودی است این پیشنهاد جدید جان کری است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با کرامت سلاحهایی را در اختیار ما گذاشت و حالا می توانیم پاییتخت صهیونیستی را مورد هدف قرار دهیم. آیا قدس اولین قبله گاه مسلمانان نیست پس بسیج برای نجات قدس کجاست؟ شهرک نشینان رژیم صهیونیستی می خواهند مسجد الاقصی را تسخیر کنند. قدس و درگیری با آن تنها در گیری آنها با جهان است و تا آزاد سازی قدس جهان روی آرامش نمی بیند.

دبیر‌کل جنبش جهاد فلسطین با هشدار به خطرهای منطقه‌ای بر لزوم گفت وگو میان کشورهای اسلامی برای توافق بر سر مسائل لا ینحل تاکید کرد و افزود: نباید دیگران را وارد کنیم باید سرنوشتمان را خودمان بنویسیم، آینده از ‌آن دین اسلام وامت اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز