خبرگزاری کار ایران

اعتراض ایران به دولت استرالیا به خاطر قتل یک پناهجوی ایرانی

کد خبر : ۱۴۶۹۲۳

بر اساس گزارش‌های خبری رسانه‌های مختلف جهان سیاست‌های مهاجرتی و پناهندگی استرالیا به‌خصوص پس از پیروزی حزب حاکم لیبرال در انتخابات سپتامبر گذشته بارها مورد اعتراض شدید سازمان ملل و بسیاری از گروه‌های حقوق بشری قرار گرفت.

در پی کشته شدن یک ایرانی پناهجو و مجروح شدن تعداد کثیری از سایر پناهجویان در اردوگاه اجباری و دور‌افتاده مانوس در کشور پاپوآ گینه جدید، مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه در دیدار عصر سه‌شنبه با سفیر استرالیا در تهران مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت که منجر به قتل یک ایرانی شده است را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسین میرفخار در این دیدار با اشاره به اینکه ما در گذشته نیز درباره نحوه انجام همکاری مشترک در جهت مدیریت روند امور مهاجران اعلام آمادگی کرده بودیم، خواستار اصلاح روش برخورد با پناهجویان بر اساس اصول انسان‌دوستانه و هم‌چنین رسیدگی فوری در خصوص علل وقوع این حادثه و اعلام نتیجه شد.

سفیر استرالیا در تهران نیز با بیان مراتب تسلیت و تاسف دولت این کشور نسبت به وقوع این حادثه، تاکید کرد که تمامی نکات مطروحه از سوی مقام ایرانی را به دولت کشورش منتقل و نتیجه را اعلام خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های خبری رسانه‌های مختلف جهان سیاست‌های مهاجرتی و پناهندگی استرالیا به‌خصوص پس از پیروزی حزب حاکم لیبرال در انتخابات سپتامبر گذشته بار‌ها مورد اعتراض شدید سازمان ملل و بسیاری از گروه‌های حقوق بشری قرار گرفت.

براساس همین گزارش‌ها، بسیاری از پناهجویان به صورت اجباری و بدون توجه به نیازهای اولیه انسانی در یک وضعیت رقت‌بار در جزیره پاپوا گینه در همسایگی استرالیا اسکان یافته و هم‌چنین برخی دیگر از پناهجویان در مسیر ورود به استرالیا با کشتی به خاطر کمک‌رسانی نکردن به موقع غرق می‌شوند به همین علت بار‌ها مقامات کنسولی وزارت امور خارجه نسبت به خطرات پیش‌رو و عواقب وخیم این‌گونه مهاجرت‌های افراد به خانواده‌های آنان هشدار داده، از رسانه‌های کشور خواسته‌اند تا روشنگری بیشتری در این خصوص به عمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز