خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس تاجیکستان:

باید با همگرایی مشکلات را برطرف کنیم

کد خبر : ۱۴۶۹۲۱

می‌خواهیم دین مبین اسلام را هر چه بیشتر گسترش دهیم و بار دیگر می‌گوییم فرهنگ خودر ا ارزش می‌نهیم و برای حفظ آن تلاش می‌کنیم.

رئیس مجلس تاجیکستان در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی اظهار کرد: وظیفه ما همگرایی سیاسی، اقتصادی و نیروی انسانی برای برطرف ساختن مشکلات موجود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شکرجان افزود: کشور تاجیکستان در برابر افزایش فرهنگ اسلامی نقش ارزنده‌ای داشته است و توانسته است با میراثفرهنگی خود صاحب استقلال شود و فرهنگ دینی خود را افزایش دهد.

شکر جان ادامه داد: در مرحله جهانی شدن تلاش دولت‌ها برای حفظ ارزش‌ها و هویت انسان‌ها اوج می‌گیرد و از این جهت استفاده از فرهنگ ملی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مجلس تاجیکستان بابیان اینکه اکثر مردم این کشور مسلمان هستند، اظهار کرد: می‌خواهیم دین مبین اسلام را هر چه بیشتر گسترش دهیم و بار دیگر می‌گوییم فرهنگ خودر ا ارزش می‌نهیم و برای حفظ آن تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی تاجیکستان ابراز کرد: برگزاری بزرگداشت میر سعید همدانی و مولانا جلال الدین بلخی از اقدامات این کشور بود.

وی افزود: همچنین دانشگاه اسلامی تاجیکستان به مرتبه دولتی ارتقا یافت تا این دانشگاه با فعالیت گسترده خود بتواند نقشی در حفظ علمی ارزش‌ها بردارد.

شکر جان با بیان اینکه کشور تاجیکستان ایده‌های جدیدی برای اجلاس مجالس کشورهای عضو همکاریهای اسلامی دارد عنوان کرد: ما در آینده نقشه‌های واضحی برای کشورهای اسلامی داریم و فکر می‌کنیم کشورهای اسلامی باید به آن توجه جدی، وافی و عمیق داشته باشند.

وی با حمایت از فعالیتهای هسته‌ای ایران اذعان داشت: تاجیکستان از ابتدا ازفعالیت‌های هسته‌ای ایران حمایت کردو همواره از مذاکرات و حل سیاسی مسائل حمایت می‌کند.

رئیس مجلس تاجیکستان درخصوص مسئله سوریه اظهار کرد: تاجیکستان می‌خواهد هر چه سریع‌تر سوریه به روال عادی خود بازگردد

وی با اشاره به هم مرز بودن این کشور با افغانستان عنوان کرد: وظیفه‌مان است که از افغانستان حمایت مادی و معنوی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز