خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن ملی پاکستان:

پاکستان به دنبال صلح برای همه جهان است

کد خبر : ۱۴۶۹۱۴

باید بتوانیم به گذشته باشکوه خود بازگردیم و این دور باطل فقر، جهالت و بیماری را که باعثسرخوردگی و ایجادتمایلات افراطی است از بین ببریم.

رئیس انجمن ملی پاکستان جهان اسلام را به استفاده از منابع بی کران و ذخایر عظیم انسانی فراخواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار ایاد صدیق در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی با اعلام اینکه آروزهای نیک و دعاهای ملت کشورش برای حاضران است، اظهار داشت: نشست ما در شهر زیبا و تاریخی تهران در مقطع حساس از تاریخ انجام می گیرد باید از گذشته تلخ مملو از درگیری جدا شویم وبه سمت آینده همراه با پیشرفت و سعادت حرکت کنیم، این مسئولتی بر دوش ماست.

وی افزود: امروز جهان اسلام که ۵۶ عضو از اندونزی تا مراکش دارد دارای ۶/۱ میلیارد نفر جمعیت است. ۷۰درصد از نفت خام جهان، ۵۰درصد از گاز طبیعی جهان ۳۵، درصد موادخام جهان در اختیار کشورهای اسلامی است. همچنین این کشورها دارای سرمایه‌های عظیم انسانی هستند اما تا به امروز نتوانسته اند به پیشرفت و سعادت برای ملتهای خود دست یابند.

وی افزود: از هر ۲۰ نفر کسانی که دارای کمترین تحصیلات در جهان هستند ۱۵ نفر از کشورهای عضو اتحادیه ما هستند. میزان بودجه علم تکنولوژی در جهان ۷/۳ در صد است، اما درکشورهای اسلامی تنها ۱درصد، ما ۱۱ درصدا ز تجارت جهان، ۵۰درصد مرگ و میر مادران را دارا هستیم، این امر نشان می دهد ما به تلاشهای مشترک نیاز داریم، باید بتوانیم به گذشته باشکوه خود بازگردیم و این دور باطل فقر، جهالت و بیماری را که باعثسرخوردگی و ایجادتمایلات افراطی است از بین ببریم.

ایادصدیق تاکید کرد: تا زمانی که تهدید برخوردهای قومی و مذهبی جهان اسلام راتهدید می کند باید به ارزشهای یکدیگر احترام بگذاریم و با آن برخوردها مقابله کنیم. ما در پاکستان برای دو دهه است که با تروریزم می جنگیم و در این سالها بیش از ۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند، ما در صدد ریشه کن کردن تروریزم و تحجر هستیم و برای ارتقای دموکراسی به همکاری باکشورهای اسلامی نیازمندیم، ما خواهان صلح برای کل امت اسلام و همکاری و توسعه مشترک میان همه کشورهای اسلامی هستیم.

رئیس انجمن ملی پاکستان در پایان با بیان اینکه ما در این کنفرانس به دنبال این هستیم که توسعه به عنوان بلوک صورت گیرد، بر گام نهادن در جهت صلح جهانی تاکید کرد و افزود: ما متعهد هستیم روابط دوستانه خودرا با همه کشورها گسترش دهیم، پاکستان آماده همکاری با همه کشورهای PUIC برای همکاری در جهت صلح و توسعه برای کل جهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز