خبرگزاری کار ایران

رییس‌ مجلس سودان:

مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند امت اسلامی را از هم جداکند

کد خبر : ۱۴۶۶۴۳

ما دوره جدیدی را در سودان آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر برای حصول توافق ملی در خصوص قانون اساسی آینده جهت فراهم کردن فرصتهای مشارکت در پارلمان در جهت اجماع ملی تلاش می‌کنیم.

رئیس مجلس سودان تاکید کرد: مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند امت اسلامی را از هم جداکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاتح عزالدین المنصور در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: اجلاس کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی نقطه روشنی است که می‌تواند به نفع دنیای اسلام فعالیت کند.

رئیس مجلس سودان قضیه فلسطین، ‌ مقابله با یهودی‌سازی، حمایت از مسجد الاقصی و مردم فلسطین و تاسیس دولت فلسطین و تقویت قدس را از اهداف اتحادیه اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی عنوان کرد و گفت: مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند امت اسلامی را از هم جداکند و امت اسلامی باید گواهی بر سایر ملت‌ها باشد.

وی درادامه خاطر‌نشان کرد: خدای مسلمانان و پیامبر آنان یکی است و پارلمانهای ما نماینده وجدان امت اسلامی است و این اتحادیه شایستگی دارد که پیام اسلام را تجلی بخشد و مرزهای اسلامی را درنوردد.

رئیس مجلس سودان گفت: تقویت پژوهش علمی و اولویت بخشیدن به پیشرفتهای علمی در کلیه زمینه‌ها، پرکردن شکاف در زمینه دانش و علم و هدایت سیاست‌های آموزشی یکی از اهداف این اتحادیه است تا بتوانیم برپایه پیشرفت علمی پیش برویم.
فاتح عزالدین المنصور همچنین تصریح کرد: باید توجه کنیم که به زبان عربی به عنوان زبان قرآنی و حمایت از اقلیت‌های اسلامی در جوامع اسلامی اهمیت دهیم و این اتحادیه تلاش می‌کند که نقشه روشنی داشته باشد و تلاش می‌کنیم جهت تضمین نمایندگی عادلانه کشور‌ها و مقابله با تحریمهای اقتصادی که علیه برخی از کشور‌ها تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه تغیراتی که در دستگاههای حکومتی درسودان به وجود آمده فرا‌تر از تحول افراد است، گفت: ما دوره جدیدی را در سودان آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر برای حصول توافق ملی در خصوص قانون اساسی آینده جهت فراهم کردن فرصتهای مشارکت در پارلمان در جهت اجماع ملی تلاش می‌کنیم.

رئیس مجلس سودان خاطر‌نشان کرد: طی ریاست سودان در اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی تلاش کردیم جهت مصوبات دوره هشتم در تلاش همیشگی باشیم و در این باره توانستیم پاره‌ای از اهداف را تحقق بخشیم اما پاره‌ای دیگر را نتواستیم.

وی در پایان ریاست اتحادیه را علی لاریجانی سپرد وعنوان کرد: برای اینکه اهداف این اتحادیه را محقق سازیم در همکاری باشما از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز