خبرگزاری کار ایران

توضیحات زیباکلام درباره به رسمیت شناختن اسراییل:

اسراییل قطعا اشغالگر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۹۸

قطعا اسراییل اشغالگر است. در سال ۱۹۶۷ در جنگ ۵ روزه اسراییل بخش‌هایی از خاک همسایگانش را به اشغال درآورد و طبیعی است که از این بابت اسراییل اشغالگر است.

صادق زیباکلام گفت: رژیم اسراییل رژیمی اشغالگر است و سخنان من در مناظره ناظر به رای سازمان ملل بوده است.

این استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درخصوص تیتر برخی رسانه‌ها به نقل از اظهارات وی مبنی بر به رسمیت شناختن اسراییل اظهار داشت: اولا موضوع مناظره ربطی به اسراییل نداشت. موضوع مناظره در خصوص انقلاب اسلامی و ایدوئولوژی انقلاب بود و سوالات نیز در همین زمینه طرح شد.

وی افزود: ثانیا در میان مناظره یکی از دانشجویان سوال کرد که آیا شما اسراییل را به رسمیت می‌شناسید یا نه؟ علت این سوال هم این بود که من عرض کردم چه کسی به ما این رسالت را داده است که اسراییل را نابود کنیم؟ آیا سازمان ملل از ما خواسته است؟ آیا اعراب یا فلسطینیان یا شورای امنیت یا سازمان کنفراس اسلامی یا اکثریت مردم ایران از دولت خواسته‌اند اسراییل را نابود کند؟

این فعال دانشگاهی ادامه داد: من گفتم اعراب و فلسطینی‌ها هم به دنبال تشکیل کشور مستقل فلسطینی هستند و خواهان نابودی اسراییل نیستند. در این بخش دانشجویی از من درباره به رسمیت شناختن اسراییل سوال کرد. من گفتم سرزمین‌هایی را که سازمان ملل در سال ۱۳۲۷ / ۱۹۴۸ به رسمیت شناخته را به رسمیت می‌شناسم.

زیبا کلام تصریح کرد: در حقیقت مراد من این بود که من اسراییلی را که در چارچوب سازمان ملل وجود دارد؛ به رسمیت می‌شناسم. معنی دیگر این حرف آن است که در جنگ‌های ۱۹۴۸ یعنی ظرف ۶۵ سال گذشته اسراییل بخش هایی از کشورهای عربی را به اشغال خود در آورده است. این سرزمین‌ها شامل کرانه غربی رود اردن می‌شود. بنابراین این سرزمین‌ها شامل اسراییل نیست و به اشغال درآمده است.

این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که پس شما معتقد هستید که اسراییل اشغالگر است؛ تاکید کرد: قطعا اسراییل اشغالگر است. در سال ۱۹۶۷ در جنگ ۵ روزه اسراییل بخش‌هایی از خاک همسایگانش را به اشغال درآورد و طبیعی است که از این بابت اسراییل اشغالگر است.

زیبا کلام در پایان گفت: بلندی های جولان و کرانه غربی رود اردن جزء خاک اسراییل نیست و آنها را به تصرف نظامی درآورده است و سازمان ملل آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز