خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار کوفی عنان:

رجوع بدون تبعیض به صندوق‎های رأی موضع غیر قابل تغییر ایران درباره سوریه است

کد خبر : ۱۴۰۵۶۸

جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست‎های اصول خود، خواهان همکاری و مشارکت در سطح منطقه‎ای و بین‎المللی بوده و از هر اقدامی در این مسیر استقبال می‌نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر موضع غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی در خصوص بهره‎گیری از راهکار سوری - سوری و رجوع بدون تبعیض به صندوق‎های رأی برای تعیین آینده سوریه اظهار داشت: جلوگیری از کشتار مردم بی‎گناه از سوی گروه‎های تروریستی و پایان دادن به رنج و مشکلات تأسف آور مردم سوریه خواست و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد که پیش از ظهر امروز انجام شد، گفت: فراهم شدن زمینه همکاری بین‌المللی برای صلح، عدالت و ثبات در جهان نیازمند صداقت، صراحت و اتخاذ رویه‎های غیر تبعیض‎آمیز است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی با گرامیداشت یاد و نام نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با تبعیض نژادی و موسس گروه پیشکسوتان از تلاش‎های این گروه در مسیر توسعه مفاهمه و گفتگو برای صلح، عدالت و حقوق بشر قدردانی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست‎های اصول خود، خواهان همکاری و مشارکت در سطح منطقه‎ای و بین‎المللی بوده و از هر اقدامی در این مسیر استقبال می نماید.

شمخانی با اشاره بحران جاری در سوریه و تأثیرات منطقه‎ای و بین‎المللی آن، بر ضرورت اتخاذ روش‎های سیاسی مبتنی بر اراده و خواست مردم این کشور تأکید کرد و گفت: تفکری که تا امروز با بهره‎گیری از بستر تروریسم خشن به دنبال تحمیل اراده خود به مردم سوریه بوده است به دلیل ناکامی، طرفدار راهکار سیاسی اما با منطق غیر دموکراتیک شده است.

وی با تأکید بر موضع غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی در خصوص بهره‎گیری از راهکار سوری - سوری و رجوع بدون تبعیض به صندوق‎های رأی برای تعیین آینده سوریه اظهار داشت: جلوگیری از کشتار مردم بی‎گناه از سوی گروه‎های تروریستی و پایان دادن به رنج و مشکلات تأسف آور مردم سوریه خواست و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران است.

شمخانی با ابراز نگرانی در خصوص توسعه موج تروریسم افزود: تجربه تاریخی نشان داده است که ویروس تروریسم بدون شک توسعه دهندگان آن را نیز مبتلا خواهد کرد.

کوفی عنان نیز که در رأس هیئتی متشکل از مارتی آهتیساری، رئیس‌جمهور پیشین فنلاند، دزموند توتو، برنده نوبل صلح و اسقف اعظم بازنشسته آفریقای جنوبی و ارنستو سدیو، رئیس‌جمهور پیشین مکزیک به ایران سفر کرده است در این دیدار ضمن قدردانی از حسن توجه و همکاری جمهوری اسلامی در زمینه کاهش بحران‎های منطقه‎ای و بین‎الملل و اظهار رضایت از گفتگوهای سازنده انجام شده با مسئولین کشورمان گفت: نقش کم نظیر ایران در صلح و ثبات منطقه‎ای ضرورت توجه به مشارکت این کشور در فرآیندهای امنیت ساز را ضروری نموده است. وی همکاری‎های منطقه‎ای میان کشورهای قدرتمند و صاحب نقش را در کاهش برخی اختلافات و تمرکز بیشتر بر رفع زمینه‎های بی‎ثبات و خشونت را ضروری عنوان کرد و افزود: افزایش نقش و کارکرد سازمان‎های بین‎المللی برای ایجاد ثبات و امنیت مستلزم اتخاذ رویکردهای مستقل و غیر تبعیض‎آمیز است.

گروه پیشکسوتان در سال۲۰۰۷ از سوی نلسون ماندلا تأسیس شد و هدف آن «ارتقای صلح، عدالت و حقوق بشر» در جهان عنوان شده است، این گروه در حال حاضر ۱۳عضو دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز