خبرگزاری کار ایران

ابراز تمایل اتحادیه اروپا برای گشایش سفارت در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۸۲

«تاریا کرونبرگ» از فنلاند که ریاست کمیته امور خارجی پارلمان اروپا را به عهده دارد، گفت که سفرای کشورهای عضو پارلمان اروپا در ایران، هنگام سفر وی به تهران، این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند.

یکی از اعضای پارلمان اروپا گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور غیررسمی خواستار گشایش سفارت در ایران برای کمک به تسهیل بیشتر تبادلات شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرس‌تی‌وی، «تاریا کرونبرگ» از فنلاند که ریاست کمیته امور خارجی پارلمان اروپا را به عهده دارد، گفت که سفرای کشورهای عضو پارلمان اروپا در ایران، هنگام سفر وی به تهران، این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند.

وی تصریح کرد: «ما با حضور همه سفرای اتحادیه اروپا نشستی را برگزار کردیم و آن‌ها واقعا بر اهمیت تبادل بازتر تاکید کردند. آنها گفتند که بهترین شیوه برای این منظور، دایر کردن سفارت اتحادیه اروپا یا شاید تعیین یک نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای ایران به عنوان نخستین گام خواهد بود.»

کرونبرگ همچنین گفت که در جریان سفر وی به تهران، درباره این پیشنهاد با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری و «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه این کشور بحثو تبادل نظر شده است.

وی تصریح کرد که ایرانی‌ها هم از این طرح استقبال کرده‌اند.

نماینده فنلاند در پارلمان اروپا همچنین تاکید کرد که مقام‌های ایران به وی گفته‌اند: «اتحادیه اروپا در جهان نقشی مثبت ایفا می‌کند اما این نقش در خاورمیانه چندان مشهود نیست.»

کرونبرگ در همین حال گفت که مقام‌های اتحادیه اروپا در بروکسل درباره هزینه دایر کردن دفتر نمایندگی در تهران نگران هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز