خبرگزاری کار ایران

دیدار رییس‌جمهور پیشین لبنان با سفیر ایران

کد خبر : ۱۲۵۳۷۸

حزب کتائب لبنان همواره برضرورت اهتمام به راه حل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید داشته و اعلام کرده است که بحران سوریه تنها از طریق مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک قابل حل است.

امین جمیل، رییس‌جمهور پیشین و رییس حزب کتائب لبنان به همراه سجعان غزی، نایب رییس حزب، سلیم الصایغ، وزیر پیشین و عضو دفتر سیاسی حزب و ویکتور الکک مشاور خود، با حضور در اقامتگاه سفارت ایران در بیروت و شرکت در ضیافت شام اختصاصی سفیر ایران، درباره تحولات داخلی لبنان، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌یی و بین المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، امین جمیل در این دیدار با تسلیت مجدد به خانواده شهدا و مجروحان انفجار دو هفته گذشته مقابل سفارت و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، به شرایط حساس منطقه و لبنان اشاره کرد و بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

رییس‌جمهور پیشین لبنان با اشاره به توافق هسته‌یی کشورمان با مجموعه کشورهای ۱ + ۵، این توافق را تحول بزرگی در منطقه و جهان ارزیابی و اظهار کرد: این توافق بیانگر آن است که منطقه دچار تحول جدیدی شده و فصل جدیدی در روابط میان کشورهای منطقه و جهان گشوده شده است.

رییس حزب کتائب لبنان با تاکید بر تاثیرات مثبت این توافق بر کشورهای منطقه از جمله بحران سوریه گفت: حزب کتائب لبنان همواره برضرورت اهتمام به راه حل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید داشته و اعلام کرده است که بحران سوریه تنها از طریق مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک قابل حل است.

امین جمیل توجه به وضعیت داخلی لبنان را از مهم‌ترین اولویت‌های حزب کتائب برشمرد و افزود: درباره توافق ایران با مجموعه ۱ + ۵ آن چه که برای ما بیش از همه حائز اهمیت است، استفاده از این فضای جدید منطقه‌یی و بین‌المللی برای حل مشکلات داخلی لبنان است. لبنان اکنون در بعد سیاسی با مشکلاتی مواجه بوده و حضور بیش از یک میلیون آواره سوری در خاک لبنان، این مشکلات را دوچندان کرده است.

او با اشاره به نقش بارز ایران در منطقه ابراز امیدواری کرد توافق هسته‌ای ایران در ژنو تاثیرات مثبت خود را در صحنه داخلی لبنان برجای گذارد.

غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح جزییات و دستاوردهای توافق هسته‌ای کشورمان با مجموعه ۱ + ۵ گفت: بدون شک این توافق تاثیرات مثبتی در راستای حل مشکلات کشورهای منطقه از جمله سوریه و لبنان خواهد داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر اصول و مبادی ثابت ایران مبنی بر حمایت قاطع از ثبات و استقرار کشورهای منطقه به‌خصوص لبنان اظهارکرد: ایران گام‌های مهمی را در راستای تقویت روابط و حسن هم‌جواری با کشورهای منطقه برداشته و توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱ + ۵ نه تنها هیچ‌گونه ضرری را متوجه کشورهای منطقه نخواهد کرد، بلکه فضای جدیدی را برای تقویت روابط منطقه‌ای فراهم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز