خبرگزاری کار ایران

تاکید مجدد لاوروف بر لزوم حضور ایران در نشست ژنو ۲

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۰۸

لاوروف با تاکید بر نقش کلیدی منطقه‌ای ایران و عربستان سعودی گفت که معتقدیم که این حلقه باید گسترش یابد؛ ایران و عربستان در کنفرانسی که سال گذشته برگزار شد، حاضر نبودند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر لزوم حضور ایران در نشست ژنو ۲ تاکید کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از ایتارتاس، لاوروف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «تی وی سی» با تاکید بر نقش کلیدی منطقه‌ای ایران و عربستان سعودی گفت: «معتقدیم که این حلقه باید گسترش یابد؛ ایران و عربستان در کنفرانسی که سال گذشته برگزار شد، حاضر نبودند.»
وی همچنین پیش‌شرط مخالفان سوری که حضور در نشست ژنو ۲ را به کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور مشروط کرده بودند، «غیر واقعی» ارزیابی کرد.
وی افزود که مخالفان سوری غیر از تاکید بر کناره‌گیری اسد برنامه دیگری برای آینده سوریه ارائه نکرده‌اند.
لاوروف بار دیگر تاکید کرد که مشکلات سوریه باید توسط مردم این کشور حل و فصل شود.
وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز با تاکید بر لزوم حضور ایران در نشست ژنو ۲، بهانه‌های برخی طرف‌ها برای عدم حضور ایران را عجیب و غیر واقعی خوانده بود.
وی در این‌باره گفته بود: «حضور ایران در ژنو ۲ ضروری است و طرف‌هایی که پیش از این برای عدم دعوت از ایران، بهانه‌های عجیب مطرح می‌کردند، اکنون به مواضع واقع‌گرایانه‌تر رسیده‌اند.»
بر اساس این گزارش، برخی منابع اعلام کرده‌اند که این نشست تا پایان سال جاری میلادی برگزار می‌شود ولی زمان دقیقی برای برگزاری آن اعلام نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز