خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

آمریکا به مذاکره درباره مساله هسته‌ای ایران متعهد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۶۶

ما در مذاکراتی جدی و بنیادی وارد شده‌ایم که احتمال دارد طی آن تغییراتی در روند پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شده، شفاف سازی‌هایی در این باره صورت گیرد و درباره راه حلی جامعه و درازمدت که نگرانی‌های بین المللی درباره برنامه هسته ایران را رفع کند، مذاکره کنیم.

سخنگوی کاخ سفید با اذعان به بی‌اعتمادی بین تهران و واشنگتن، تاکید کرد که کشورش به مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران پایبند است.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، «جی کارنی» طی سخنانی در یک کنفرانس خبری گفت که سابقه عدم اعتماد میان ایران و آمریکا طولانی بوده و یک شبه از میان نخواهد رفت.

وی در عین حال گفت: «روندی که اکنون در حال انجام است، به اعتماد ارتباطی ندارد. ما در مذاکراتی جدی و بنیادی وارد شده‌ایم که احتمال دارد طی آن تغییراتی در روند پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شده، شفاف سازی‌هایی در این باره صورت گیرد و درباره راه حلی جامعه و درازمدت که نگرانی‌های بین المللی درباره برنامه هسته ایران را رفع کند، مذاکره کنیم.»

وی تاکید کرد: «دولت آمریکا بر گفت‌و‌گوهای سازنده برای رسیدن به اهداف سیاسی خود متمرکز می‌ماند.»

بر اساس این گزارش، سخنان کارنی در آستانه دور جدید گفت‌و‌گوهای ایران و ۱ + ۵ بیان شد که قرار است طی روزهای هفتم و هشتم ماه نوامبر در ژنو برگزار شود.

کارنی همچنین در تلاش برای بی‌اهمیت جلوه دادن راهپیمایی ۱۳ آبان و سوزانده شدن پرچم این کشور در ایران، مدعی شد که به اعتقاد وی اکثر ایرانیان خواستار رابطه‌ای بهتر با آمریکا و غرب هستند.

وی ادامه داد که دولت آمریکا بر این باور است که اکثر ایرانیان خواستار رابطه‌ای بهتر با غرب از جمله مزایای اقتصادی بیشتر و بازگشت به جامعه بین الملل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز