خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه سانفرانسیسکو در گفت‌‌وگو با ایلنا:

بایدن نگران مخالفت جناح راست برای بازگشت به برجام است/واشنگتن باید اولین قدم را بردارد/ اسرائیل نگران بهبود روابط ایران و آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۷۹۶

استاد علوم سیاسی دانشگاه سانفرانسیسکو بر ضرورت لغو تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام تاکید کرد و گفت: بایدن نگران مخالفت جناح راست برای بازگشت به برجام است.

رابرت اسمیت استاد علوم سیاسی دانشگاه سانفرانسیسکو است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

بایدن نگران مخالفت جناح راست برای بازگشت به برجام است

رابرت اسمیت در ابتدا درباره سرنوشت برجام گفت: من فکر می‌کنم بازگشت به برجام برای بایدن تا حدودی یک اولویت است، اما در مورد اینکه چه قدم‌هایی را باید بردارد و چه موقع باید این قدم‌ها برداشته شود، تنش وجود دارد.

وی اضافه کرد: از همه مهم‌تر، من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور بیش از حد نگران واکنش نیروهای جناح راست (حتی برخی از اعضای حزب خودش) است که مخالف هرگونه توافق با ایران  و مذاکره با تهران هستند.

ایالات متحده باید اولین قدم را برای از سرگیری مذاکرات برجامی بردارد

آمریکا باید تحریم را لغو کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه سانفرانسیسکو افزود: من فکر می‌کنم از آنجا که ایالات متحده برای اولین بار توافق را نقض کرد، برای برقراری روند مذاکره جهت از سرگیری برجام، باید اولین گام را بردارد و برخی از تحریم‌ها را لغو کند. اما گمان می‌کنم که این اولین گام منطقی با مخالفت برخی از اعضای دولت، کنگره و برخی از رسانه‌ها مواجه شود.

اسرائیل نگران بهبود روابط ایران و آمریکاست

انتظار نمی‌رود به زودی شاهد اتفاق امیدوارکننده‌ای باشیم

 این استاد دانشگاه با اشاره به وضعیت منطقه اظهار کرد: من فکر می‌کنم اوضاع بی‌ثبات است. نیروهایی در ایالات متحده و ایران وجود دارند که مشتاق دیدن بهبود روابط بین دو کشور نیستند.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل نمی‌خواهد روابط ایران و آمریکا بهبود یابد و می‌تواند عامل شیطنت  و دشمنی باشد، خاطرنشان کرد: دولت بایدن و شخص رئیس جمهور چالش جدی با این موضوع دارند. بنابراین علی‌رغم وعده‌های مبارزاتی وی، انتظار نمی‌رود که به زودی اقدامات امیدوارکننده‌تری از سوی دولت انجام شود که همین عامل، خطر درگیری را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز