خبرگزاری کار ایران

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

شرکت اتوبوس‌سازی عقاب افشان نماد تولید ملی است/ ثبت رکورد تولید 1600 دستگاه اتوبوس و مینی بوس پس از توافق برجام

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۸۷۹

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شرکت اتوبوس و مینی‌بوس سازی عقاب افشان نماد تولید ملی و اقتدار ایران در بخش صنعت در منطقه و جهان است.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور در آئین انعقاد تفاهمنامه تولید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس، یکهزار دستگاه مینی بوس و دو هزار شاسی که بعد ازظهر امروز پنجشنبه دوازدهم تیر ماه در محل این شرکت به انجام رسید با تمجید از تلاش‌های موفق این شرکت بزرگ تولیدی کشور گفت : شرکت اتوبوس و مینی‌بوس سازی عقاب افشان نماد تولید ملی و اقتدار ایران در بخش صنعت در منطقه و جهان است.

گفتنی است شرکت عقاب افشان بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری در بخش خصوصی کشور است که با سابقه ۶۰ ساله در زمینه تولید انواع اتوبوس، توانسته نقش مهمی را در نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ایفا کند.

بیش از ۹۵۰ نفر در این شرکت اتوبوس سازی در شهرک صنعتی بزرگ سمنان مشغول به کار هستند و با وجود کاهش تولید، طرح تعدیل نیرو در این واحد صنعتی مادر در سال ۹۸ اجرا نخواهد شد.

این کارخانه که ظرفیت تولید روزانه ۱۲ دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری را دارد، اکنون به دلیل فشار خارجی روزانه ۲ تا سه دستگاه تولید می‌کند. براساس آمار اکنون ۲۵ واحد صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ سمنان به طور مستقیم با شرکت عقاب افشان همکاری دارند و این شرکت بزرگ اتوبوس سازی کشور بازار هدف اصلی این واحدهای کوچک صنعتی و در حقیقت فعالیت و رونق اتوبوس سازی به نوعی رونق بخش چرخه حیات واحدهای وابسته آن است.

بعد از توافقنامه برجام، شرکت عقاب افشان در سال ۹۶ موفق به تولید بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس شد که رکوردی در تاریخ این شرکت ثبت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز