خبرگزاری کار ایران

به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان؛

5000 ماسک و 100 دست لباس ایزوله تولید شد/ روزانه 6000 ماسک و 200 البسه پرستاری تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۲۳۷

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان در راستای مسئولیت اجتماعی و به منظور مشارکت در مقابله با ویروس کرونا، تاکنون 5000 ماسک و بیش از 100 عدد البسه ایزوله پرستاری را با مشارکت مربیان و مهارت آموزان در مراکز دولتی و خصوصی زیر نظر این اداره کل به تولید رسانده است.

به گزارش ایلنا، فاطمه منصوری اظهار داشت: این اداره کل با هدف رفع کمبود ماسک در بیمارستان ها و تامین نیاز جامعه برای مهار ویروس کرونا با آماده سازی، تجهیز و استریل چهار کارگاه در شهرستانهای سمنان، شاهرود و بیارجمند بصورت مستقیم تاکنون 5000 عدد ماسک و بالغ بر 100 عدد البسه ایزوله پرستاری را تولید کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت کمک به شبکه سلامت کشور به منظور مبارزه و مهار ویروس کرونا تصریح کرد : این اقدامات زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت پذیرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه 20 دستگاه چرخ خیاطی شامل چرخهای صنعتی، راسته دوز و سردوز نیز در اختیار فرمانداری و گروه جهادی در شهرستان دامغان، کارگاه خیریه در شهرستان سمنان و فرمانداری و دانشگاه فنی و حرفه ای در شهرستان شاهرود قرار گرفته است افزود : 10 مربی، 25 مهارت آموز و 6 مدیر آموزشگاه آزاد نیز به این نهادها اعزام و در تولید ماسک و البسه همکاری می کنند. 

منصوری همچمین خاطرنشان ساخت : با هماهنگی های صورت گرفته، مقرر شده است با آماده سازی، تجهیز و استریل کارگاه خیاطی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهمیرزاد، 40 هزار عدد ماسک با مشارکت انجمن توسعه و آبادانی مهدیشهر و استانداری سمنان در روزهای آینده به تولید برسد. 

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان ضمن تقدیر از آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای این استان گفت : آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای شنل در سمنان، لوتوس در دامغان، گیسو کمند، مجرمی، تندیس، دنیای نو، رقص سوزن و نیز رئیس  انجمن طراحی و دوخت در شهرستان شاهرود بصورت مستقیم با در اختیار قرار دادن نیرو و امکانات خود، در خط تولید ماسک و البسه پرستاری مشارکت فعال داشته اند. 

وی ابراز امیدواری کرد : با همکاری سایر نهادها، در هفته آتی، میزان تولید ماسک و البسه ایزوله در مراکز و آموزشگاههای آزاد زیر نظر این اداره کل به ظرفیت روزانه 6000 ماسک و 200 البسه پرستاری برسد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان، اختصاص فضا و تأمین تجهیزات و مواد مصرفی از جمله چرخ خیاطی، پارچه، اتو و کمک های نقدی را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کمک به شبکه سلامت کشور بر شمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز