خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

چه کسی درست می‌گوید نماینده دامغان یا دانشگاه علوم پزشکی سمنان/ تناقض در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۳۸۲

با گذشت نزدیک به بیش از ۱۰ روز از انتشار و شیوع ویروس کرونا در کشور، هنوز مسئولان از ارائه اطلاعات شفاف،دقیق و آمار درست و واقعی خودداری می‌کنند. تازه‌ترین آنها مربوط به استان سمنان است که ابهام و تناقض در آمار مبتلایان و شمار افرادی که به این ویروس گرفتار شدند شهروندان سمنانی را دچار سردرگمی کرده است.

 ایلنا؛ چندی پیش  ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده دامغان در مصاحبه با ایلنا شمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان را تا پنجشنبه 8 اسفند ماه، 10 نفر اعلام کرده بود اما از آنجا که استان سمنان متولی و سخنگوی مشخصی در این باره ندارد و دارای دو دانشگاه علوم پزشکی یکی است هرکدام رقم دیگری را اعلام می‌کنند و در آخرین اخبار این دو دانشکده در مجموع تعداد مبتلایان استان را 5 نفر اعلام کرده اما به گفته منابع غیر رسمی افراد مبتلا  نه 10 و  5 نفر که بسیار بیشتر از این تعداد است.

علاوه بر این عدم اطلاع رسانی شفاف و درست درباره این ویروس شهروندان را دچار ترس و نگرانی کرد‌ه است. مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان یا پاسخگو نیستند یا این دو دانشگاه به اجماع نظر واحد در مورد شمار مبتلایان نرسیدند که نه تنها در تنویر افکار عمومی تاثیر عکس می‌گذارد بلکه حس بی اعتمادی را هم برای مخاطبان به وجود می آورد.

مشکل دیگری که این روزها شهروندان و رسانه‌های استان سمنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم پاسخگویی مدیران شبکه بهداشت و درمان دامغان، گرمسار و سمنان است که البته این موضوع فقط به سمنان مربوط نشده و در بسیاری از شهرها و استان‌های ما وضع به همین منوال است.

مدیرانی که یا برای شانه خالی کردن از موضوع کرونا به دنبال فرار و عدم پاسخگویی به خبرنگاران هستند و یا به قول خودشان حق هیچ‌گونه مصاحبه و اظهار نظر را در هیچ موردی ندارند و این اختیار از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از آنها سلب شده است.

پس از گذشت حدود بیش از 10 روز که به طور جدی از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان سمنان می‌گذرد اما سخنگوی واحدی که آمار و اخبار مربوط به این مورد را در اختیار خبرنگاران، جراید و رسانه‌های استان سمنان بگذارد وجود ندارد. برای مثال در بیمارستان ولایت دامغان که تعدادی بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند و اخیرا یک نفر هم فوت شده  اما باز هم مدیران مربوط تعداد زیاد مبتلایان  را تکذیب کرده و  هیچ‌گونه مصاحبه‌ای در این باره با خبرنگاران انجام نمی‌دهند.

بعضی مسئولان سعی می‌کنند استان سمنان را طوری جلوه دهند که هیچ گونه مشکلی ندارد اما باید بپذیریم که جز صداقت و شفافیت با مردم هیچ چیز کارساز نخواهد بود و وضعیت سمنان نیزر مانند چند استان دیگر کشور تعریفی ندارد.

این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود پیام رسان های داخلی و خارجی انتظار شهروندان از متولیان بهداشت و درمان  و اهالی رسانه استان از مسئولان، صداقت در گفتار و عمل، برخورد مناسب با خبرنگاران، اتخاذ سیاست واحد و جامع اطلاع رسانی و انتصاب  یک نفر برای  برقراری ارتباط با رسانه‌ها است که امیدواریم بزودی محقق شود.

محمود بانی / خبرنگار ایلنا در سمنان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز