خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان؛

توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری معرفی شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۷۱

استاندار سمنان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان بر معرفی پتانسیل ها و توانمندی های استان سمنان در حوزه گردشگری تاکید کرد.

استاندار سمنان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان اظهار داشت: معرفی استان سمنان می‌تواند نقش مهمی در افزایش پتانسیل جذب گردشگر به این استان داشته باشد و تمام دستگاه‌های اجرایی باید توانمندی‌های استان را معرفی کنند.

به گزارش ایلنا، محمد وکیلی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ کیلومتر از جاده زائران حرم امام رضا(ع) در استان سمنان قرار دارد، گفت: از ظرفیت مسافران عبوری باید بیشترین بهره برداری شود.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان با تاکید بر معرفی هر چه بیشتر امامزاده یحیی(ع) واقع در سمنان، افزود: متاسفانه تا کنون این امامزاده به عنوان برادر امام رضا(ع) به خوبی معرفی نشده است.

وکیلی با بیان اینکه صنعت توریسم باید به صنعتی درآمدزا در استان تبدیل شود، گفت: ورودی شهرها باید برای مسافران و زائران برای وارد شدن به داخل شهرها ایجاد انگیزه کند.

وی با ابراز خرسندی از برطرف شدن بخش عمده نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان سمنان، اظهار داشت: جاده‌های استان از امنیت بالای جاده ای برخوردارند و حضور نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر در جاده‌های استان سمنان کاملا محسوس است.

استاندار سمنان بر استفاده از ظرفیت شتر سواری و تورهای چند ساعته به کویر و جنگل در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: ایام نوروز میتواند فرصتی برای ایجاد امکانات توسعه پایدار صنعت گردشگری در استان باشد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به آمار مسافران نوروزی سال ۹۳ گفت: ۶۵ درصد ظرفیت اقامتی استان سمنان مربوط به مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی است و مدارس و آموزش عالی نقش اساسی در اسکان مسافران نوروزی دارند.

حسین خواجه بیدختی افزود: برای ارائه خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران نوروزی، جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر استان از این پس تا پایان سال جاری هر هفته برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز