خبرگزاری کار ایران

به منظور نظارت بر طرح یک وعده غذای گرم؛

از روستامهدهای شهرستان دامغان بازدید شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۳۸

جمعی از کارشناسان امور کودکان بهزیستی استان به همراه کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و کارشناس کمیته امداد، از روستامهد ستارگان شهرستان دامغان بازدید کردند.

کار‌شناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در جمع خانواده‌های کودکان به ضرورت مصرف ویتامین «د» اشاره کرد و افزود: ویتامین «د» یا «کلسیفرول» از ویتامین‌های محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ حسینی به خواص این ویتامین اشاره کرد و گفت: کلسیفرول با افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها، و از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول، به رشد سلول کمک می‌کند.

وی منبع اصلی دریافت این ویتامین را به‌جز منابع گیاهی و حیوانی مانند غلات و ماهی ساردین و شیر، نور آفتاب دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تأمین کرده و کمبود این ویتامین سبب پوکی استخوان در کهنسالی می‌شود.

حسینی افزایش قدرت و هماهنگی عضلات کهنسالان را از جمله فواید دریافت ویتامین د و کلسیم عنوان کرد و افزود: دریافت ۱۰ میکروگرم یا حداکثر ۲۰۰۰ واحد در روز از بروز بیماری‌هایی مانند راشیتیسم در کودکان، استئومالاسی در بزرگسالان و پوکی استخوان در کهنسالی و همچنین آلزایمر، پیشگیری می‌کند.

در این بازدید‌ها که به منظور نظارت بر طرح یک وعده غذای گرم صورت گرفت، کار‌شناس تغذیه نکات آموزشی را به مربیان و خانواده‌های کودکان آموزش داد، و از مهدهای کودک روستاهای دروار، صید آباد و امیریه نیز بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز