خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری سمنان خبر داد;

عملیات اجرایی " منطقه ویژه اقتصادی سمنان " تا پایان آذرماه اجرا خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۹۱

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری سمنان از آغاز عملیات اجرایی " منطقه ویژه اقتصادی سمنان " تا پایان آذرماه جاری خبر داد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری سمنان در جلسه بسترسازی برای فعالیت منطقه ویژه اقتصادی شهر سمنان با اشاره به لزوم آغاز عملیات اجرایی در ۳۰۰ هکتار از ۱۰۰۰ هکتار زمین منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سمنان، اظهار کرد: تحقق این امر زمینه حضور سرمایه گذاران جدید در سمنان را فراهم می کند.

به گزارش ایلنا، مجتبی رضایی با اشاره به اهمیت تسریع در پیگیری شرکت شهرک های صنعتی استان جهت آغاز عملیات اجرایی این منطقه گفت: با توجه به مصوبه دولت از سال ۸۶ تا کنون و درخواست های موجود از سرمایه گذاران فعلی در شهرک صنعتی می توان با تعامل و همکاری بیشتر مسئولان ذیربط، شاهد فعال شدن این منطقه باشیم.

رضایی، رونق تولید و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری های جدید و حمایت از سرمایه گذاران موجود در استان را در فعال شدن مناطق ویژه اقتصادی در استان موثر دانست و گفت: استقرار گمرک و وجود زیرساخت های موجود در استان می تواند به این امر کمک شایانی کند.

همچنین حسن سعدالدین فرماندار شهرستان سمنان در این جلسه با اشاره به پیگیری های استاندار و معاون برنامه ریزی در خصوص پیگیری مباحثتوسعه سرمایه گذاری و اشتغال در استان و شهرستان سمنان گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی سمنان و مجاورت آن با شهرک صنعتی و ارتباط از طریق خط ریلی اختصاصی راه آهن به شبکه سراسری ریلی و وجود زیر ساخت هایی همچون راه مواصلاتی مناسب - خدماتی همچون آب و برق و گاز و زمین مناسب از پتانسیل های بالقوه در توسعه اشتغال و افزایش تولید در استان است.

وی با بیان اینکه فعال شدن این شهرک رونق اقتصادی و توسعه گردش مالی و ایجاد اشتغال جدید را به همراه دارد اظهار کرد: قرار است عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سمنان فعلا در ۳۰۰ هکتار ظرف دو هفته آتی آغاز شود.

فرماندار سمنان از پیش بینی اعتبارات این منطقه ویژه در بودجه سال ۹۴ و تخصیص ۷۰ درصد از منابع مالی آن از محل فروش زمین های صنعتی جهت هزینه کرد در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شده طرح توپوگرافی و انجام مطالعات راهبردی و توجیه فنی و اقتصادی پروژه " جانمایی و خیابان کشی منطقه ویژه اقتصادی سمنان " با محوریت شرکت شهرک های صنعتی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز