خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران؛

سوخت رسانی به نیروگاه های سمنان و شاهرود آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۲۹

پروژه سوخت رسانی به نیروگاه های شهید باکری سمنان و شهید بسطامی شاهرود با حضور معاون مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افتتاح شد.

حداکثر ظرفیت دو نیروگاه شهید باکری سمنان و شهید بسطامی شاهرود ۵۰۰ مگاوات و حداکثر مصرف روزانه نفت و گاز در فصل سرما در این دو نیروگاه دو میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق کشور در آیین افتتاح پروژه سوخت رسانی به نیروگاه شهید باکری سمنان گفت: هدف از اجرای این پروژه، سوخت رسانی به نیروگاه شهید باکری سمنان از طریق خط لوله به جای تانکر بوده است.

علی عرب یارمحمدی افزود: این پروژه از خط لوله ۲۲ اینچ سمنان - شاهرود، با خط لوله ۱۲ اینچ به طول یک هزار و ۷۰۰ متر تا نیروگاه با ظرفیت انتقال ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده در ساعت اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تاسیسات این پروژه در وسعت پروژه سه هزار مترمربع ایجاد شده است، تاکید کرد: انتقال سوخت به نیروگاه از طریق خط لوله صرفه اقتصادی و زیست محیطی بیشتری دارد و خطرات انتقال سوخت با تانکر را ندارد.

وی با اشاره به اجرای پروژه سوخت رسانی به نیروگاه شهید باکری سمنان از ابتدای مهر تا سیزدهم آبان سال جاری، تصریح کرد: هزینه اجرای این پروژه، بدون احتساب هزینه های مصالح اختصاصی از جمله لوله و کنتور برق ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

عرب یارمحمدی با بیان اینکه در اجرای این پروژه از امکانات، ماشین آلات و نیروهای متخصص منطقه شمالشرق استفاده شده است، گفت: این اقدام باعثشد این پروژه با هزینه ای کمتر از یک سوم هزینه اجرای پروژه های مشابه به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق کشور با اشاره به فعالیت مرحله اول نیروگاه شهید باکری سمنان، تصریح کرد: این نیروگاه در زمان اوج مصرف حدود دو میلیون لیتر نفت گاز مصرف دارد.

معاون مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت کشور نیز در این آیین با اشاره به توجه ویژه وزارت نفت به تامین سوخت نیروگاه ها در کشور، گفت: امکان تامین سوخت ایمن تر مزیت انتقال سوخت به نیروگاه ها از طریق خط لوله است.

محمدمهدی علمایی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: ۱۵ نیروگاه در کشور از طریق خطوط لوله تامین سوخت می شوند.

علمایی افزود: پروژه هایی مانند نیروگاه علی آباد کتول، زنجان، پرند، روشور و… در کشور در دست اجرا هستند تا تامین سوخت آنها از طریق خط لوله انجام شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه های پارس جنوبی، اظهار امیدواری کرد: به روزی برسیم که نیروگاه های تامین برق در کشور به سوخت مایع نیاز نداشته باشند و گاز طبیعی به میزان کافی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ترجیح این است که نیروگاه های برق در کشور با گاز کار کنند، اظهار داشت: در جایگزینی سوخت مایع به جای سوخت گاز، کشور هزینه های بیشتری می پردازد و این کار فقط برای زمان هایی است که کشور با کمبود گاز مواجه باشد.

علمایی خاطرنشان کرد: جایگزینی گاز با سوخت مایع در نیروگاههای کشور به طور عمده از طریق نفت گاز و یا نفت کوره انجام می شود.

معاون مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت کشور سهولت بهره برداری و کاهش خطرات جاده ای ناشی از حمل سوخت از طریق تانکر را از مزیتهای افتتاح پروژه تامین سوخت این دو نیروگاه از طریق خط لوله بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز