خبرگزاری کار ایران

از صادرکنندگان برتر و نمونه استان سمنان تجلیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۸۹

در مراسمی با حضورمدیرکل دفتر برنامه ریزی و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، استاندار سمنان، مسئولان دستگاههای اجرائی، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، از صادرکنندگان بر‌تر و نمونه استان سمنان تجلیل شد.

استاندار سمنان در این مراسم که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار شد، گفت: برای ایجاد رونق بیشتر در بخش‌های صادرات و تولید به دنبال وصل کردن خط راه آهن شاهرود به اینچه برون هستیم و اگر این اتفاق بیفتد در امر صادرات تسهیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد وکیلی اظهار داشت: ما باید بخش خصوصی را باور کنیم و اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پایدار داشته باشیم باید به بخش خصوصی مانند بخش دولتی اعتماد کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در رشد و توسعه کشور افزود: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق یابد باید مسایل و مشکلات بخش خصوصی حل شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه جلسات بخش خصوصی و دولتی نباید به تشریفات بگذرد خطاب به صادر کنندگان استان گفت: مسئولان و مدیران دولتی باید در چنین همایش‌ها و جلساتی بنشینند و شما صادر کنندگان مسائل و مشکلات خود را بازگو کنید و مدیران برای حل مشکل تولید کنندگان و صادرکنندگان چاره اندیشی کنند.

وکیلی با اشاره به طرح مسائل و مشکلات صادر کنندگان اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌اند همه موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تا آنجا که به استان برمی گردد حل کنند و آن بخش از مشکلات نیز که نیاز به رایزنی با تهران دارد را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی گفت: اگر ما بتوانیم از لحاظ اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پایدار خود را قوی کنیم دیگر تحریم‌ها علیه کشور ما نمی‌تواند تاثیر گذار باشد و در این رابطه باید بستر را در استان مهیا سازیم تا تولید کنندگان و صادر کنندگان برای استمرار کارشان با مشکلی مواجه نباشند.

عالیترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان گفت: برای ایجاد رونق بیشتر در بخش‌های صادرات و تولید به دنبال وصل کردن خط راه آهن شاهرود به اینچه برون هستیم و اگر این اتفاق بیفتد در امر صادرات تسهیل خواهد شد.

وی همچنین از ترخیص خودرو‌ها در گمرک استان خبر داد و گفت: این مهم نیز ظرفیت خوبی برای خودرو سازان استان است فلذا باید تلاش کنیم تا استان سمنان به قطب سوم خودرو سازی کشور تبدیل شود.

استاندار سمنان همچنین بر ایجاد نمایشگاههای صادراتی و تولیدات استان سمنان در داخل و خارج استان و همچنین در کشور‌های منطقه، تاکید کرد و افزود: شناسایی مزیت‌های نسبی و ارتقا سهم صادرات استان، شناسایی بازار‌های مختلف اطراف کشور، برپایی دوره‌های علمی و آموزشی برای صادرکنندگان و توجه به ظرفیت بالای ذخایر معدنی استان از مواردی است که می‌تواند به افزایش صادرات استان و ارز آوری برای کشور کمک کند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این مراسم گفت: توسعه صادرات غیرنفتی در کشور به تعامل و صدای واحد بخش دولتی و خصوصی نیازمند است.

فرهاد نوری افزود: دولت برای برنامه ریزی در بخشهای مختلف اقتصادی و صادراتی از بخش خصوصی پیام می‌گیرد.

وی احیای شورای عالی صادرات در کشور در دولت تدبیر و امید را نویدبخش رونق فعالیتهای اقتصادی در صادرات دانست و اظهار داشت: این شورای عالی که در دولت گذشته مغفول مانده بود از تیر امسال فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به فعالیت برخی شعبه‌های استانی شورای عالی صادرات در کشور، افزود: این شورا ابزار قانونی و قدرتمند برای حفظ منافع صادرکنندگان و حمایت از آنهاست و جایگاه ساختاری و قانونی برای دفاع از صادرات در دولت و مجلس شورای اسلامی است.

نوری، روانسازی و تسهیل در امور مختلف تجاری را از دستاوردهای دولت یازدهم پس از مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد و ادامه داد: با این مذاکرات ادبیات گفتگو در دنیای درهم پیچیده امروز روان شده و ادبیات انحصاری گذشته تا حدودی از بین رفته است.

وی بر لحاظ کردن کیفیت در دعوت از هیات‌های تجاری کشورهای دیگر، توانمندسازی هیات‌های ایرانی مذاکره کننده مباحثتجاری تاکید کرد و افزود: با توجه به هدف گذاری اقتصاد کشور در خروج غیرتورمی از رکود، صادرات می‌تواند بازوی توانمند این بخش در نظر گرفته شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز به برخی توانمندیهای این استان در بخشهای مختلف اشاره کرد و گفت: این استان رتبه اول ذخیره گچ و سلستین، رتبه پنجم در تعداد معادن، رتبه ششم در میزان استخراج، رتبه ششم در اشتغال در بخش معدن، رتبه سوم در صادرات موادمعدنی و رتبه دوم در تولید زغال سنگ در کشور را دارد.

بهروز اسودی افزود: استان سمنان در بخش سرمایه گذاری رتبه ۲۱ کشور، رتبه ۱۲ کشور در پروانه بهره برداری، در اشتغال ایجاد شده از پروانه بهره برداری رتبه ۱۵ کشور و رتبه ۱۳ کشور در تعداد جوازهای صادر شده را دارد که این رتبه‌های با توجه به ظرفیتهای موجود می‌تواند بهتر از این باشد.

وی با اشاره به هدف گذاری سال ۹۲ برای صادرات به میزان ۱۵۰ میلیون دلار و تحقق ۱۲۷ درصدی آن به میزان ۱۹۱ میلیون دلار در این استان، گفت: استان سمنان شش دهم صادرات کشور را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به هدف گذاری صادرات استان سمنان برای سالجاری به میزان ۳۰۰ میلیون دلار، خاطرنشان کرد: بدون پتروشیمی و مواد پایه نفتی، استان سمنان در صادرات بخشهای صنعت، معدن و تجارت برای صادرات ۱۹۳ میلیون دلاری برنامه ریزی کرده است.

وی اضافه کرد: در نیمه اول امسال استان سمنان ۸.۸۷ میلیون دلار صادرات داشته است که از برنامه عقب است.

علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان نیز سامانه از راه دور اظهار کالا، مکانیزه کردن تشریفات گمرکی، راه اندازی سامانه ارزیابی خودکار، بسته حمایتی گمرک کشور و ارزیابی در محل را از خدمات گمرک برای رونق صادرات در استان سمنان عنوان کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان هم در این آیین با اشاره به نوپا بودن بخش تولید در این استان و شکل گیری آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به بیان برخی مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان سمنان در بخشهای مختلف پرداخت.

علی اصغر جمعه‌ای با اشاره به فعالیت دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۵ + ۱ در بیش از یک سال گذشته، گفت: تحرک دولت یازدهم باعثشد که طرف مقابل نتواند نه بگوید و تمدید زمان مذاکره را خواستار شود.

وی خواستار برطرف شدن برخی مشکلات داخلی برای صادرکنندگان شد و با اشاره به ایجاد عوارض برای صادرات برخی کالا‌ها مانند سرب و روی، خاطرنشان کرد: در تصمیم گیری در مورد برخی مسایل باید از تشکل مربوطه مشاوره گرفته شود و این مطلب تکلیفی قانون نیز هست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز